Hej!
Jag har nyligen köpt min första Santa Fe, en -07 diesel blev det.
Och jag är mycket nöjd hittills men jag har ett litet problem, den större delen av baksätet har nämligen fastnat i uppfällt läge.
Det känns som om ngt inte hakat i ordentligt, när jag lyfter på handtaget för att fälla så känns det som att spärren inte släpper utan ngt har fastnat mellan ett par kuggar eller liknande.
Är det ngn som har varit med om detta och/eller har ngt tips?
Mvh
Magnus
Annons
2
Hejåvälkommen Basmagnus!
DEt var för mig ett nytt problem som jag inte har hört om förut. Jag gissar att det är vajermekanismen som felar. Det kanske går att spänna vajern om man tar lös mekanismen uppepå sätet.
DEt var för mig ett nytt problem som jag inte har hört om förut. Jag gissar att det är vajermekanismen som felar. Det kanske går att spänna vajern om man tar lös mekanismen uppepå sätet.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
3
Hittade info på www.hmaservice.com. Jag skickar ett mail med en länk.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
4
Kanon, tack! Ska kolla på det imorgonClasseClas skrev:Hittade info på www.hmaservice.com. Jag skickar ett mail med en länk.
5
Hej och mycket välkommen till Forumet, Basmagnus!
Kolla också så det inte är något av säkerhetsbältena som kommit i kläm någonstans, det har faktiskt hänt...!
Annars har du ju fler lägen att låsa lutningen på ryggarna på, men du får testa ClasseClas tips först...
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
Kolla också så det inte är något av säkerhetsbältena som kommit i kläm någonstans, det har faktiskt hänt...!
Annars har du ju fler lägen att låsa lutningen på ryggarna på, men du får testa ClasseClas tips först...
Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
6
Tänkte att jag skulle uppdatera om detta märkliga fenomen 
Det löste sig genom att jag tryckte hela sätet framåt samtidigt som jag lyfte på handtaget. Jag hade provat det tidigare men med lite frustration, adrenalin och ännu mer muskelkraft så lossnade det.
Det hade visst låst sig rejält i ngt mellanläge.
Hursomhelst så är det iaf löst, tack för tipsen iaf!
Det löste sig genom att jag tryckte hela sätet framåt samtidigt som jag lyfte på handtaget. Jag hade provat det tidigare men med lite frustration, adrenalin och ännu mer muskelkraft så lossnade det.
Det hade visst låst sig rejält i ngt mellanläge.
Hursomhelst så är det iaf löst, tack för tipsen iaf!
7
JAG har precis haft ett liknande problem fast med bakersta sätesraden, gick inte att få i låst läge när man fällt upp sätet. Det visade sig vara en vit, annars hade JAG aldrig sett den, sjösten som från nån infart eller nåt som kommit i kläm bakom handtaget och stolsryggen så att inte handtaget gick tillbaka ordentligt i ryggstödet och alltså inte kunde låsa pga av det. En skruvmejsel och lite tålamod senare så var stenen bortpillad och allt gick bra 
Santa Fe 2.2 CRDI Comfort 7 Sailing Edition -07