Hej,
är det någon som har erfarenhet av husvagnsspeglar till IX35?
Hade önskat att finna några som monteras på skärmarna, har haft sådana till V70 men dessa passar inte på IX35.
För min del börjar det att bli tid för att tänka på husvagnen.
Annons
2
Jag handlade ett par som sitter i speglarna, och de var faktiskt riktigt bra!
Fästena sitter på året runt (
), så det är bara till att "klämma dit"...!
Syns kanske lite dåligt på denna bilden:
Om du vill, kan jag kolla vad de heter imorgon - jag vet att jag har kartongen kvar, i garaget...! 
Fästena sitter på året runt (
Syns kanske lite dåligt på denna bilden:

181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
3
Jag har likadana speglar som Conny och kan rekommendera dem också.
Tillägg:
Speglarna heter Aero från Milenco, http://www.milenco.com/mirrors.html och importeras av Holiday Fritid i Sverige. Jag vill minnas att jag betalade en 700 bagis för dem.
Tillägg:
Speglarna heter Aero från Milenco, http://www.milenco.com/mirrors.html och importeras av Holiday Fritid i Sverige. Jag vill minnas att jag betalade en 700 bagis för dem.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
4
Ja just det ja! Så heter dom!SuperMek skrev:Jag har likadana speglar som Conny och kan rekommendera dem också.
Tillägg:
Priset stämmer med mina också...!
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
5
Verkar vettiga!
Har man bra sikt och full koll även på en 250cm-vagn?
Man slipper ju "mecka" in dem mellan "huvspringan" och hjulhuset som de jag har idag. Fördelen med dem är att de oftast har större spegel och sitter längre fram, så man slipper flytta blicken så långt, men de har också en förmåga att repa lacken vid huv/skärm när man tar av och på.
Förresten - djäkla snygg bil -Conny!
Synd den färgen inte finns (den är väl väldigt ljusbrun/grå) på ix35! Har haft så många silvermet. och är trött på dem och "Coolbrown" är för mörk i mitt tycke - därför blev det en vit. Kan kanske piffa upp den på något sätt?!?
Var hos ÅF idag - inga nya besked mars gäller! Han tog över Åf i juni och har hittills bara kunnat leverera bensinare! Lika uppgiven han!
@nders
Man slipper ju "mecka" in dem mellan "huvspringan" och hjulhuset som de jag har idag. Fördelen med dem är att de oftast har större spegel och sitter längre fram, så man slipper flytta blicken så långt, men de har också en förmåga att repa lacken vid huv/skärm när man tar av och på.
Synd den färgen inte finns (den är väl väldigt ljusbrun/grå) på ix35! Har haft så många silvermet. och är trött på dem och "Coolbrown" är för mörk i mitt tycke - därför blev det en vit. Kan kanske piffa upp den på något sätt?!?
Var hos ÅF idag - inga nya besked mars gäller! Han tog över Åf i juni och har hittills bara kunnat leverera bensinare! Lika uppgiven han!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
7
andteg skrev:Verkar vettiga!
Jodå! Vår Hobby 560 är 252 cm bred, och speglarna är väl tilltagna i bredd!
Färgen heter (hette?) "Satin Beige", och tydligen finns den inte numer...?andteg skrev:Man slipper ju "mecka" in dem mellan "huvspringan" och hjulhuset som de jag har idag. Fördelen med dem är att de oftast har större spegel och sitter längre fram, så man slipper flytta blicken så långt, men de har också en förmåga att repa lacken vid huv/skärm när man tar av och på.
@nders
Den är något ljusare "guldbrun" än 03:-an vi hade, och trivs väldigt bra med den färgen - det syns inte så tydligt när den är otvättad...
Vet det, Kurvan - men fick inte tag på sådana... Det fick bli dessa istället, och det tycker jag blev lika bra!kurvan skrev:Till min så har jag Volvo orginal XC90 husvagnsspeglar.
Sitter perfekt, o väldigt stadigt.
+ så slipper man vrida nacken när man ska titta bakåt på vagnen.
Min vagn är full bredd o ganska lång.![]()
//Kurvan
Det snackades ju en del om det på vårt "andra" Forum, vill jag minnas...!
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
8
Jag körde i somras med ett par gamla speglar jag hade i garaget som man med band spände runt ordinarie backspeglar. Tyckte jag såg bra i dem.
Visade sig att efterhand så skakade de loss i inställningen så det blev till att ställa om varje gång vi pausade!
Hos Campingvaruhuset.se hittade jag:
Milenco Aero Convex backspegel lång arm 1par 599,00 kr.
Tillkommer frakt med 129:- men den summan gäller även om du beställer fler saker (det fanns mycket till rimliga priser).
Testade speglarna när jag körde ner vagnen till vår uppställningsplats.
Vilken skillnad - mycket lite vibrationer (trots infällbara ordinarie backspeglar), smidig och skonsam fastsättning, samt mycket bra bakåtsikt!
Vet ej om det är nödvändigt med lång arm, men man kan ju skjuta in den en bit om man inte behöver ha backspegeln så långt ut.
Hade helst velat ha speglar på skärmarna, men tror det blir svårt att hitta med tanke på hur huven ser ut tillsammans med våra kraftiga och ganska mycket bakåtlutande A-stolpar.
Mycket nöjd, även om nacken får jobba lite (kanske kan förhindra förkalkningar?)!!
@nders
Visade sig att efterhand så skakade de loss i inställningen så det blev till att ställa om varje gång vi pausade!
Tillkommer frakt med 129:- men den summan gäller även om du beställer fler saker (det fanns mycket till rimliga priser).
Vilken skillnad - mycket lite vibrationer (trots infällbara ordinarie backspeglar), smidig och skonsam fastsättning, samt mycket bra bakåtsikt!
Vet ej om det är nödvändigt med lång arm, men man kan ju skjuta in den en bit om man inte behöver ha backspegeln så långt ut.
Hade helst velat ha speglar på skärmarna, men tror det blir svårt att hitta med tanke på hur huven ser ut tillsammans med våra kraftiga och ganska mycket bakåtlutande A-stolpar.
Mycket nöjd, även om nacken får jobba lite (kanske kan förhindra förkalkningar?)!!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
9
Hej,andteg skrev:Jag körde i somras med ett par gamla speglar jag hade i garaget som man med band spände runt ordinarie backspeglar. Tyckte jag såg bra i dem.
@nders
Jag letade efter speglar till skärmarna men kunde ej få tag i några, jag var på olika bilfirmor och tillbehörsfirmor, men det jag gjorde var att ta ett par till Volvo V70, förlängde det röret som går ned om skärmkanten och förlängde fjädern med en justerbar sträckare.
Med detta fick jag speglar som blev precis som jag ville ha dem(vänster och höger sida skiljer lite i längd för att få rätt vinkel)
Jag har en Kabe King Size som är 250 bred.
Mvh
Gert
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
10
Nu lite "gammalt" att göra inlägg i denna tråden, kanske, men måste bara säga att efter flera turer med husvagn att mina speglar fungerar utmärkt på en fullbredd husvagn! Håller nästan alla inställningar från gång till gång.
Det bästa är ju att de följer med de ordinarie speglarna när man fäller in dessa! Så om du inte kör ngt mer så är de inte i vägen och behöver inte tas bort!
Har just varit ute med vagnen sedan 7 månader tillbaka och plockade fram speglarna från kofferten på hgv. Mycket små justeringar behövdes!
TACK TILL DEN SOM TIPSADE OM DESSA SPEGLAR!
:2lol: :wow:
Det bästa är ju att de följer med de ordinarie speglarna när man fäller in dessa! Så om du inte kör ngt mer så är de inte i vägen och behöver inte tas bort!
Har just varit ute med vagnen sedan 7 månader tillbaka och plockade fram speglarna från kofferten på hgv. Mycket små justeringar behövdes!
TACK TILL DEN SOM TIPSADE OM DESSA SPEGLAR!