Annons

Dragkrok vs backsensor

1
Någon som har erfarenhet av fast dragkrok på IX35, var inne på verkstad en gång, backsensorn varnar hela tiden,de påstår att det är dragkroken som gör det,men då kan man ju inte montera en fast dragkrok på bilar med backsensor.
IX35 4WD
Annons

Re: Dragkrok vs backsensor

2
milton skrev:Någon som har erfarenhet av fast dragkrok på IX35, var inne på verkstad en gång, backsensorn varnar hela tiden,de påstår att det är dragkroken som gör det,men då kan man ju inte montera en fast dragkrok på bilar med backsensor.
Har fast dragkrok på min, funkar utan problem.

3
Hej, jag har backvarnare på båda mina Santor och varnarna kopplas ur när jag kopplar på spiralkabeln. På ena bilen har jag en speciellt släputtag med en mekanisk knapp i uttaget som gör att strömförsörjningen till varnaren stängs av när jag kopplar på släpkabeln.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Dragkrok vs backsensor

5
milton skrev:Någon som har erfarenhet av fast dragkrok på IX35, var inne på verkstad en gång, backsensorn varnar hela tiden,de påstår att det är dragkroken som gör det,men då kan man ju inte montera en fast dragkrok på bilar med backsensor.
Va sensorerna rena då??
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

6
Hej!
Jag hade samma problem som du. Mitt problem löstes av att jag bytte "krokskyddet" till ett med liten diameter, och sedan såg till att
det monterades alldeles vertikalt på kroken. Otroligt men sant.
Hubbe. IX35 2,0 CRDI M 136hk 2012 silver efter 7mån. väntan med påhängd Cabby.

7
Väkommen Milton - har inte sett dej på forumet tidigare (tror jag)! Har fast dragkrok med en stor "polisbubbla" på för minska risken för skador om jag skulle missa och backa på ngt. INGA problem med backvarnaren! Givetvis skriker den om jag kopplat släp och måste då stänga av den när jag backar min husvagn.
Det är givetvis något fel på backvarnaren om det inte är full med skit på någon av givarna!!!
Kolla detta - annars är det en garantifråga!
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

8
Min avtagbara krok larmar oxå när den är monterad, men inte hela tiden utan med längre intervaller mellan pipen. om man skulle störa sig så har du ju Tysta sensorn knappen!

jag är nöjd med en känslig backsensor.

men jag kan bara rekkomendera backkameran!

sjukt bra
IX-35 2.0 CRDi-R M6 Comfort Plus "Back Kamera"
"Vackert Vit"
Kabe Safir 590 GDL 89