Så långt är de båda instruktionsböcker överens i alla fall.
Men tack ändå för upplysningen.
Sambon frågade även på märkesverkstaden och de rekommenderade mittplatsen i bak eftersom barnen åker säkrast där.
Dock fattade jag bilens instruktionsbok som att det bara är sidoplats bak som är ok.
Jag kan tillägga att sambon, sådär med glimten i ögat, sa något i stil med "om man löser ut airbagen då?" och fick till svar att han absolut inte fick säga att verkstaden gett honom det rådet.
Av andra föräldrar (som inte har santa fe för övrigt) har jag hört väldigt olika ang barnets placering i bilen.
Vissa säger att det är helt omöligt att ha barnen i baksätet då en tappad napp kommer förstöra hela bilfärden. Man blir ju liksom tvungen att stanna, kliva ur och hållas...
Och HUR ska det gå på motorvägen???!!!:shock:
Andra säger att det varit självklart att ha barnet i baksätet. Det finns speglar att sätta upp så att man kan ha lite koll från framsätet och vem tusan vill köra bil och greja med barn och tappad napp samtidigt?
Är man tvungen att vara ensam med barnet i bilen, så får man anpassa sin körning och tex undvika att köra på motorvägen.
Bagageutrymmet klagar jag inte på i alla fall. Barnvagnen går med lätthet in på den ledd som de allra flesta får ställa barnvagnen på, och NÄSTAN på den andra ledden också.
När barnet blir större och klarar sig helt utan liggdelen så införskaffar vi nog en lite mindre smidigare vagn och förhoppningen är ju att det ska finnas massor av utrymme kvar när man tex varit och storhandlat eller liknande.
Ojojoj, vad jag bubblar på!
Stjäl hela tråden...