Annons

Dragkrok, tillverkare? Monteringsanvisning?

1
Hej!

Vi köpte en dragkrok på skroten till vår Santa Fe -02a och man behövde visst en monteringsanvisning för att besiktiga den. På dragkroken anges dock ingen tillverkare utan det står bara "Hyundai Santa Fe" och sedan modellnumret 32-29BP 2001. Vet någon vem tillverkaren till denna är eller var man kan hitta en monteringsanvisning?
Annons

3
Vill minnas, att då jag monterade ett drag på en bil för många år sedan, att monteringsanvisningen skulle vara med vid besiktningen.
Detta för att besiktningskillen skulle kunna kontrollera åtdragningsmomentet på alla bultar!
Dessa finns ju angivna i den pdf:en som vår gode Santavalpen tagit fram, så jag hade tagit en chans och bara skrivit ut detta, och tagit med.
På bilprovningen är det ju inte alltid man "får samma svar på samma fråga" så att säga, så jag hade iallafall chansat... :wink: :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Är en bra länk men det måste vara en fullt läsbar typskylt jag har arbetat på skrot och vet kunder som kommit tillbaks med kroken för att allt inte var läsbart,fast kroken varit ok. Men om man vet att jag kommer få nerslag på en redan monterad så byt innan besiktning osh då brukar ingen bråka om skylt saknas eller ej läsbar.