Annons

Hur montera lastgallret?

1
Jag är skapligt nybliven Hyundaiägare (och väldigt ny medlem här så skäll försiktigt på mig om jag hamnat i fel forum) och vill nu montera lastgallret i min Santa Fe årsmodell 2006.

Jag har köpt bilen begagnad och fick gallret med på köpet och tyckte att det såg skapligt logiskt ut med två "öglor" där jag tänkte att man nog skulle ha någon typ av skruv att fästa med mot något inne i bilen. Det ä ju också ett designat hål för mittenbältet. Hur svårt kan det vara?

Men endera är inte jag särskilt logisk, eller så är inte lastgallret det!
Jag hittar inget att fästa gallret emot inne i bilen...

Jag har försökt googla lite och hittade något som elastiska band med krokar som skulle dras igenom och fästas mot bältena eller nåt.

Kan någon hjälpa mig?

TACK!
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Kastrullhäxan! :D :D
Inte skall någon skälla på dig för att du hittat hit till Forumet...! :D :D
Undrar bara lite smått på vilken modell av Santa du har - det finns ju några "Ur-Santor" som heter årsmodell 2006, precis som den "nyare" modellen...
Det här med lastgaller är jag dock okunnig om, men du får säkert snart goda råd från de som kan...! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Ojojoj nu satte du mig lite på pottkanten. Jag fick kolla i regbeviset för att vara säkert på att det skulle bli rätt, men jag har i alla fall en HYUNDAI SANTA FE 2.7 NOR enligt regbeviset.

Men fråga mig inte vad det är för märke på gallret, det hittade jag inget.

Jag ska passa på att klicka runt lite och se vad jag hittar för intressant. Bra övning för att lära sig hitta på sidan om inte annat :wink:

5
Underbart när man köper begagnat -man vet inte vad man får med!

I morgon får sambon visa var han gömt alla prylar som jag saknar, för några plasttrattar med insattsmutter har då inte jag sett till i alla fall.
(Sambon plockade för övrigt fram det galler som ska sitta i bakrutan och tyckte att det skulle sitta bakom sätet... Njae. Det funkar nog inget vidare!) :?