Annons
Annons

2
kan det være kontaktproblemer og korrosjon til den tempraturgiveren som føler på ute-tempen???

Jeg hadde det på en 2000 mod som vi hadde, var bare å skifte kabelskoen og rengjøre kontaktpunktet på giveren.

Når denne har dårlig kontakt, eller kobles av, tror motoren det er -42 grader ute, og motoren får en bensinblandding der etter.

3
Tack för ditt svar! Om nu det skulle vara så att temp givaren är trasig och motorn får fel blandning av bränsle skulle väl motorn inte gå bra? Bilen går bra och den känns som vanligt. Om det nu skulle vara så att man inte känner någon skillnad om givaren är trasig var hittar jag givaren för att kolla kontakterna?

Niclas

Nu får vi se!

4
Nu har jag gjort en egen analys och ett test för att lösa problemet då sista dag för ombesiktning är den 28 maj. Jag har bytt stift, luftfilter och rengjort fördelare/rotor (fick inte tag i nya) och tankat E85 ca 35% blandning. Håller nu tummarna för mina enkla åtgärder inför besiktningen.

Niclas

Re: Nu får vi se!

5
Niclas D skrev:Nu har jag gjort en egen analys och ett test för att lösa problemet då sista dag för ombesiktning är den 28 maj. Jag har bytt stift, luftfilter och rengjort fördelare/rotor (fick inte tag i nya) och tankat E85 ca 35% blandning. Håller nu tummarna för mina enkla åtgärder inför besiktningen.

Niclas
Bilen gick igenom med toppenresultat på avgasvärdena :D

Niclas

6
Niclas D skrev:
Niclas D skrev:Nu har jag gjort en egen analys och ett test för att lösa problemet då sista dag för ombesiktning är den 28 maj. Jag har bytt stift, luftfilter och rengjort fördelare/rotor (fick inte tag i nya) och tankat E85 ca 35% blandning. Håller nu tummarna för mina enkla åtgärder inför besiktningen.

Niclas

Niclas
Kul! Grattis.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
ClasseClas skrev:
Niclas D skrev:

Niclas

Niclas
Kul! Grattis.
Tackar!