Annons

Är inne på att köpa en ix35 och har några frågor

1
Jag står lite i valet och kvalet om jag ska köpa en ny ix35 exclusive.
Har ingen tidigare erfarenhet om hyundai och vänder mig till er som har det,
framför allt ni som med ix35.
Hur är kvaliteten på en hyundai?
Jag fick ett intryck av att instrumentpanelen är lite plasttig och blir då orolig att det ska börja gnissla eller vibrera inne i bilen efter ett tag, är det någon som varit med om det?
Finns det något ni är missnöjda med?
Men framför allt är ni nöjda med bilen?

Tack på förhand :D
Annons

2
Hej Freddson. Har åkt ca 2300 mil och är jättenöjd. Kan hålla med om att interiören inte är absolut snyggast. Men det är en subjektiv bedömning. Har inte haft några konstigheter under snart 2 år. Hade Tucson innan IX:en och dom var också kanonbra. Kände direkt när IX:en kom att det var bilen för mig. Det jag gnäller lite över är att bagagrumsgolvet inte blir helt plant när man fäller ryggstöden. Det blev det i Tuccen. För övrigt har jag inte ångrat mig en sekund. Kan varmt rekomendera en IX35.

Hälsningar
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

3
Hej, jag har haft min IX35 1,5 år nu, och bilen är helt OK. Har kört Volvo i 100 000 tals mil tidigare, som jag har mest att jämföra med och då är där några saker som slår mig.
Med min körning ligger bränsleförbrukningen högre än uppgivna siffror, där låg Volvon alltid under. (men det är ju testnormer)
När spolarvätskan närmar sig slut får jag inget larm.
Annars har jag inte haft några problem, och ser jag till priset på bilen är man ännu nöjdare.
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red

Re: Är inne på att köpa en ix35 och har några frågor

4
Freddson skrev:Jag står lite i valet och kvalet om jag ska köpa en ny ix35 exclusive.
Har ingen tidigare erfarenhet om hyundai och vänder mig till er som har det,
framför allt ni som med ix35.
Hur är kvaliteten på en hyundai?
Jag fick ett intryck av att instrumentpanelen är lite plasttig och blir då orolig att det ska börja gnissla eller vibrera inne i bilen efter ett tag, är det någon som varit med om det?
Finns det något ni är missnöjda med?
Men framför allt är ni nöjda med bilen?

Jag har åkt volvo i 40 år och skulle jag ha en Volvo XC 60 skulle jag behöva lägga till ytterligare 100000 till derför blev valet IX35 som jag tycker är mycket lättkörd och är helnöjd med.

Tack på förhand :D
IX 35 184hk M6 4wd exklusive

6
Hej Freddson !
Har bara kört 700 mil med våran ix ännu men detta är våran fjärde Hyundai och vi har aldrig haft några som helst problem .
Jag tror att du har gjort ett bra val . Läs alla tester du hittar på nätet så tror jag att du kommer känna dej trygg .

Mvh / Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

7
Hejåvälkommen Freddson! :D :D

Hoppas att du kommer att trivas med bilen! Berätta nu vad du har beställt; modell, färg, motorbestyckning och allt annat intressant. :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
Tack så mycket! :)

Jag beställde en ix35 excuksive black phantom utan några speciella tillägg.
Jag hade tur för det fanns en kvar i hamn och dom kund få hem den på 2 veckor.
Klarar man sig bra utan diselvärmare? Bor i Stockholms orådet.

Och tack igen för alla svar det uppskattas 8)

9
Freddson skrev:Tack så mycket! :)

Jag beställde en ix35 excuksive black phantom utan några speciella tillägg.
Jag hade tur för det fanns en kvar i hamn och dom kund få hem den på 2 veckor.
Klarar man sig bra utan diselvärmare? Bor i Stockholms orådet.

Och tack igen för alla svar det uppskattas 8)
Grattis - och välkommen!
Om du surfat på forumet, så har du ju sett hur länge jag fick vänta på min (352 dagar!). Trivs väldigt bra med bilen. Har dock något lite knarr i instrumentpanelen från "strutarna" till varv- och hastighetsmätarna. Det mesta fixat själv med svart tätningslist i små bitar stoppat in mellan de olika plastdelarna. Annars bara nöjd med kvalitén på bilen. Dock får jag inte ner förbrukningen som jag tänkt mej (gått 1400 mil nu).

Beställde med värmare, även om jag bor i Malmö. Trots mild vinter använt den c:a 10 ggr och den är suverän! Varm bil och lägre förbrukning de första milen. Mest för komforten - för du kan Aldrig tjäna in de 25.000:- jag fick betala. hittills har det således kostat mig 2.500 för att sätta sig i en varm bil med fulla prestanda från början (häpp!).
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Ej nöjd

10
Jag skall nog gå tillbaka till volvo förbrukningen är katastrof.Har redan börjat titta på ny bil har kört 1500mil 0.9 i blandad körning :(
IX35 2.0 CRDi-R automat Exclusive.Cool Brown

11
Tror inte att du vinner så mycket i förbrukning med en Volvo. Du får dessutom pytsa upp bra mycket mer pengar i inköp med motsvarande utrustning.
Jämför man officiella förbrukningssiffrorna för din bil (0,61 land, 0,72 bland och 0,91 stad) med värdena nedan. Dessa tagna från Volvo xc60 med aut med 4WD - både med stora och lilla motorn (163 resp 215 hk):

Prestanda
Bränsleförbrukning (Blandad)
Sexstegad Geartronic-automatlåda 6.8 l/100km 6.8 l/100km
Bränsleförbrukning (Stad)
Sexstegad Geartronic-automatlåda 8.9 l/100km 8.9 l/100km
Bränsleförbrukning (Landsväg)
Sexstegad Geartronic-automatlåda 5.6 l/100km 5.6 l/100km
Acceleration (0-100)
Sexstegad Geartronic-automatlåda 10.9 s 8.3 s
Utsläppsvärde CO2
Sexstegad Geartronic-automatlåda 179 g/km 179 g/km

Även dessa har ju en "överförbrukning" vid verklig körning!

Grundpriser:
XC60 D4 AWD (163 hk) (Kineticinnehåll) 368 000
XC60 D5 AWD (215 hk) (Kineticinnehåll) 387 000

Därtill aut-låda för 18.000:- sedan är det dags att plocka på lull-lull.

Prislistan finns på:
http://www.volvocars.com/se/footer/Docu ... 2013_2.pdf

Valet är ditt, men jag är nöjd , ligger på c:a 0,88 trots övervägande stadskörningar på c:a 7 km i snitt.

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009