Hej!
Har ett skrammel från instrumentpanelen i min bil. detta är rakt ovanför mätarhuset.
fråga: Går det bra att koppla ur mätaren och plocka ur huset från panlen (efter urkoppling batteri) eller får instrumentet fnatt då och måste in och programmeras el. likn.???
har skruvat loss allt, men måste bort med detta för att komma åt det clips som tydligen lossnat innanför..
Annons
2
Oj, vilken operation...men förståeligt. Hatar också saker som skramlar.
Instrumenten borde inte påverkas mer av att du tar bort dem än att man koppar loss batteriet
Instrumenten borde inte påverkas mer av att du tar bort dem än att man koppar loss batteriet
Anders 
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"
Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)
3
Jag hade skrammel för många år sen och rev bort ramen och mätartavlan. Det var inga större konstigheter, men jag vill minnas att mätartavlan har små och klena styrpinnar som är lätta att förstöra. Så ta det lugnt vid demontering. Du tappar inget vad gäller mätarställning när du demonterar.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
4
Tack för informationen. Jag tog risken och plockade ur allt och inget hände med elektroniken, som ni sa. Nu är det tyst (där iallafall..)
Är väldigt nöjd med santa fe´n, men jag hoppas att nya -13 får lite mer klass på inredningen vad det gäller fastsättning/vibrationsdämpn.
Har fixat en hel del lösa/skrammlande inredningsdetaljer i min bil..
Är väldigt nöjd med santa fe´n, men jag hoppas att nya -13 får lite mer klass på inredningen vad det gäller fastsättning/vibrationsdämpn.
Har fixat en hel del lösa/skrammlande inredningsdetaljer i min bil..