Annons

31
Äntligen lite snö här i min del av landet . Körde runt i söndags och testade fyrhjulsdriften . Åkte runt och letade efter branta snöiga och hala backar .
Vilken känsla att stanna mitt i en uppförsbacke och sedan bara åka vidare .
Det var det värsta man visste på volvo 740 tiden . :D

Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .
Annons

32
Jag är besviken på min IX35:a!!
Det går ju inte att få bilen ur balans om du inte tar bort antisladden! Hur jag än försöker så går bilen dit den tror att den skall. Hustrun är jättelycklig! Men hur kul är det? Kopplat ur antisladd och den går lite roligare (viftar mer på svansen) men annars lugnt och stilla. Vi i södra Skåne har inte haft så mycket snö att jag varit tvingad att tvångsstyra 4x4. har dock provat i en driva -funkade bra!
Tråkigt bara att den stryper gasen när man forcerar ordentligt!

E man inte som jag (kul när det sladdar) så är det en utmärkt vinterbil!

@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

33
ha ha ha ! jag vet hur det är . Har själv försökt provocera bilen i kurvor som jag vet är såphala . Blir lika snopen varje gång när det känns som att man kör på räls . Provade även att parkera i en snödriva . Ähh den tuggade sej bara ut utan problem . Med min gamla volvo 740 så hade jag fått vänta på snösmältningen . Jag är över förväntad nöjd med fyrhjulsdriften .

Mvh / Lasse

Bluberry blue metallic .

34
Förra veckan hasade jag ner i ett litet dike, inget märkvärdigt alls men bilen tog sig inte upp igen. Jag saknar helt klart diffspärr.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

35
Klart att ska man ut i skogen så är helt klart diffspärr att föredra . Men normala vintervägar klarar ix en kanon .
:D

Bluberry blue metallic .