Annons

Ny ägare till Santa Fe v6

1
Har ägt bilen nu i drygt 2 månader och tänkte dela med mig av hur det har varit. Det är alltså en 2007 års modell med v6 som kom i trafik 2008 och har endast gått 5000 mil. Den har allt det vi önskade dvs. automat, drag, parkeringssensor, 7-sits. Valde SUV-modell pg a att det känns säkrare för barnen som sitter längst bak jämfört med t ex Mazda 5 som också har 7 platser, men där de längst bak är mer utsatta vid kollision bakifrån.
Barnen tycker det är kul att sitta i sätena längst bak och vi har köpt extra bilstolar till kompisar. De billigaste på Biltema matchar bilstolsklädseln perfekt! Bilen känns som ny och är tyst i kupén. Har mest kört korta distanser i stan med kallstarter i vinterkyla så bensinförbrukningen har legat runt 1.6L/mil. Fram och tillbaka till Stockholm drog den 1.27L/mil, låg då i hastigheter mellan 110-120 km/h för det mesta. Har inte haft SUV förut, men det verkar normalt om man jämför med andra modeller antar jag. Har fått ett leende på läpparna när plogbilarna inte hunnit ut. Det har bara varit att plöja igenom snövallarna och Santan har tagit sig fram mycket bättre än Saaben trots att Saaben har fina dubbdäck medan Santan har dubbfritt. Nöjd än så länge!
Annons

2
Hejåvälkommen santafe_v6. Kul att du gillar bilen! Vad är det för färg?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
[quote="ClasseClas"]Hejåvälkommen santafe_v6. Kul att du gillar bilen! Vad är det för färg?[/quote]

Tack! Trodde min signatur skulle komma med, men här kommer texten:

HYUNDAI SANTA FE 2.7 A4, SILVER, 2007
SAAB 9-5 AERO SPORTCOMBI, LGRÅ, 2005