Hej.
Jag har haft ett problem med min Santa Fe 07 och hoppas på att jag kan hitta hjälp här. Problemet är det kommer in vatten vid passagerare sida och precis i den skyddet som är under motorfläkt. Varje gång det regnar kommer in vattnet. Det blev mycket fukt i bilen, mycket vatten hela tiden på alla rutor inuti, blev t.o.m. mögel på alla klädsel. Jag tog bort kupèfläken, kollade om det finns stopp som hindrar vatten att rinner ut men vattnet rinner ut perfekt. Det finns ingen stopp någonstans, varför kommer in vatten då????? Som jag sa vattnet samlas alltid i motorfläkt skyddet och rinner ner när på mattan när man röra bilen eller blir för mycket vatten.
VET NÅGON VARFÖR OCH HUR KOMMER IN VATTEN??? OCH VAD MAN KAN GÖRA FÖR ATT FIXA DEN??
Jag är tacksam för all hjälp som jag kan få.....M.V.H.
Försökte att ladda några bilder på mattan och fläkt men dem säger att filen är för stor...
Annons
Re: vatten inne i kupen
2santa fe 07 skrev:Hej.
Jag har haft ett problem med min Santa Fe 07 och hoppas på att jag kan hitta hjälp här. Problemet är det kommer in vatten vid passagerare sida och precis i den skyddet som är under kupefläkt(den som ligger under handfacket). Varje gång det regnar kommer in vattnet. Det blev mycket fukt i bilen, mycket vatten hela tiden på alla rutor inuti, blev t.o.m. mögel på alla klädsel. Jag tog bort kupèfläken, kollade om det finns stopp som hindrar vatten att rinner ut men vattnet rinner ut perfekt. Det finns ingen stopp någonstans, varför kommer in vatten då????? Som jag sa vattnet samlas alltid i motorfläkt skyddet och rinner ner när på mattan när man röra bilen eller blir för mycket vatten.
VET NÅGON VARFÖR OCH HUR KOMMER IN VATTEN??? OCH VAD MAN KAN GÖRA FÖR ATT FIXA DEN??
Jag är tacksam för all hjälp som jag kan få.....M.V.H.
Försökte att ladda några bilder på mattan och fläkt men dem säger att filen är för stor...