Annons

16
Check it out,,Check it out !! Med mycket tålamod så funkade det !!
Bilden är tagen från taket av mitt jobb uppe på plan 19, det man ser i bakgrunden är Nackamasterna och långt till vänster bor jag...
Bild
"Joppe"
Annons

17
Bravo Joppe - du fixade det.

GÖR
Bild
-EN

:lol: :wink:

Plan 19...huuualigen,
é la nästan lika högt som ett Passagerarplan flyger då??

Näe, tacka vet ja Markplanet.. på vår egen Planet :roll: :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

20
å webmastn' het' Lundmark... :mrgreen:

Hur kommer det sig att aallllaa heter "Lundmark" i ett stråk från Skellefte och inåt landet? Produktiv kille den där ur-Lundmarkaren!

Hum... Undrar just vad "L" sår för i "fredrikl"...

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

21
Va mysigt en sån liten by och har en egen hemsida :D

Med det "stora" antalet invånare... är du med på kort?

Swedefe, L kanske står för Larsson... för han var med på foto...

Nä, fredrikl det är lika bra att du avslöjar Larsson eller Lundmark

.... OK har förstått att det senare är rätt :D

:wink:
Stahl

PS Jag tycker det är så charmigt med små byar. kom att tänka på serien med Ronny Eriksson - bondånger - var det någon som såg den?

22
Joppe skrev:Check it out,,Check it out !! Med mycket tålamod så funkade det !!
Bilden är tagen från taket av mitt jobb uppe på plan 19, det man ser i bakgrunden är Nackamasterna och långt till vänster bor jag...
Bild
Bra! du räddade Stockholm här om än kortvarigt. Jag har bott i Sollentuna i snart 20 år, men jag har banne mig inga hembygdsbilder att bjussa på. Får väl göra som nimbusen, nämligen att ta ett varv i environgerna.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

24
fredrikl skrev:...jag heter Lundmark :D
Big Wonder... :roll:
Kul att ha dig här!

...asså - hemma på min gata i stan (NOT!)
så bor det en kille som verkar tro han är helt odödlig:
Bild
...han skyller på "frusen hydraulik" eller "jordfelsbrytaren löst ut till motorvärmaren" när han skippar traktorn och dundrar ut på gärdena med sin Santa Fe för att koppla band i första bästa storbal han ser.

Balen släpas sedan över stock och sten, in och ut ur hagar och tvärs över vägar för att ställas ut i hästarnas vinterhagar - utan att killen verkar ha en aaning om att bilen bara är en-hjulsdriven... Sicket miffo!

Så här gott folk ser det ut där jag bor - i en av Hallands alla gamla fjordarmar, med en å tvärs över markerna som norrlänningar inte behövt lära sig namnet på utantill...
Vi håller hästar - egna uppfödningar de flesta av dem, och har bara 3 kilometer till västerhavet.

Ändå kan det smälla till; på bilden är det 15 grader kallt och - yes; det är morgonrodnaden som färgar himlen.

Faktum är att de tre senaste vintarna har varit kalas för hästhållning; stadigt kallt i månader, rejäl tjäle och rena prydliga hagar.

Vi trivs!

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot

27
Det är jag som är Lokets okända lillebror!

Vet lite grann om allt möjligt - träffar trevliga människor i varenda buske och är nyfiken på det mesta - så enkelt är det!

Min hustru har resingerat inför mina avstickare från tänkta resplaner; "Skall bara kolla en grej..."

S
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot

28
Bild

Som en del av oss har märkt så har det snöat duktigt i Stockholmsområdet ihelgen, den här bilen hittade jag i morse när jag skulle till jobbet. Under snöhögen så står det en Pajero,,, jag tror att ägaren får använda mer än 4-hjulsdriften för att komma till jobbet idag,,det är skönt med varmgarage !!!
"Joppe"

29
Swedefe skrev:å webmastn' het' Lundmark... :mrgreen:

Hur kommer det sig att aallllaa heter "Lundmark" i ett stråk från Skellefte och inåt landet? Produktiv kille den där ur-Lundmarkaren!

Hum... Undrar just vad "L" sår för i "fredrikl"...

Swedefe
"För ha,ha,haa, de går ju så braa"
"Å´ Marklund, å´ Sundström å´ Brännström å´jag

www.storalgen.se

www.osterjorn.se

Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

30
Så såg min bil också ut tills igår förmiddag. Men borste, snöskyffel och motorvärmare/kupévärmare (el) gjorde susen. Så nu är det bara fruns Opel Astra kombi som liknar Joppes bild - hon är bortrest och jag hoppas på att vårvärmen kommer att smälta eländet (inte bilen) inom den vecka som återstår tills hon behöver bilen igen.

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.