Annons

Xenon konvertering problem

1
Hej!
Köpte ett kit från xenonkungen. Som är modellanpassat till i40 och instalerade de. Men det fungerar bara när bilen är avstängd. Vad kan vara fel igentligen? :evil: . Någon som har haft samma problem och kan hjälpa till?..

Lite tråkigt kan jag säga. Försökte och läsa men hittar inte riktigt det jag söker. Finns ju en del att läsa igenom.

Med vänlig hälsning Henric
Annons

Re: Xenon konvertering problem

2
henke82 skrev:Hej!
Köpte ett kit från xenonkungen. Som är modellanpassat till i40 och instalerade de. Men det fungerar bara när bilen är avstängd. Vad kan vara fel igentligen? :evil: . Någon som har haft samma problem och kan hjälpa till?..

Lite tråkigt kan jag säga. Försökte och läsa men hittar inte riktigt det jag söker. Finns ju en del att läsa igenom.

Med vänlig hälsning Henric
Det är inget fel, det är bilens övervakningssystem som känner att belastningen är fel. Detta är ej inkopplat om motorn är avstängd.
Koppla med färdig reläsats så slipper du detta.

Re: Xenon konvertering problem

4
Hyundai93 skrev:Jag har det kittet också och det ska funka om du kopplar in rätt, enda nackdelen är att det tar sjukt lång tid att tändas till full styrka...
Nja, det stämmer inte riktigt. En del bilar verkar känsligare än andra. M72:s råd ovanför är det enda sättet att bli 100%:igt lycklig.
Relä som drivs av plussignalen från bilens helljus fungerar som sagt 100%.