Annons

Barnstol öglor

1
skall montera in bakåtvänd barnstol i baksätet bakom främre passagerarstol. Bäst skyddsmässigt är att montera öglor i skruvarna bak som håller passagerarstolen fast och där fästa spännbanden till barnstolen. Finns ett plast skydd över skruvarna som sitter som berget! Någon som lossat på skydden? Rädd att ha sönder....hur gör man...för övrigt...snart 100 mil med i40 go automat-14...ännu inga fel......
Annons

Re: Barnstol öglor

2
Kanske dumt men spontan tänker jag på ISOfix fästena, har själv en stol+bas som man bara fäster i dem fästena. Skummade igenom bruksanvisningen i fredags och har för mig det fanns i den hur man skulle fästa om man ej använder ISOfix fästena.
I40 (13)
Business Edition kombi
1.7 CRDI 136 hk (Disel automat)

3
tyvärr var det inga Isofix fästen på den stol jag skulle använda...men allt är löst, det gick att få remmarna under främre passagerarstolens skenor. Fick slipa lite på kanterna på plastskyddet över bultarna till stolen. Dom var vassa och hade kunnat skada bältena. Lösningen blev som tillverkaren av stolen förespråkade. :lol:

5
Jag monterade min bakåtvända Britax så som du beskriver det utan problem, det är lätt att få en fast position på stolen. Men att sätta fast dem i skruvarna tycker jag låter vanskligt. På vilket sätt skulle det öka säkerheten för barnet?