Annons

Glödning

1
Hej!

Kanske en lite udda fråga men kanske någon kan och vill svara ändå.

Lånade ut min I30 diesel med info att man måste vrida startnyckel en bit, invänta att glödtråden slocknar innan man startar bilen. Info var bortkastad. Efter ettpar dagar får jag tillbaka bilen. Då först kom vederbörande på att "jag glömde nog det där med tråden" vederbörande hade startat som man vanligen gör med en bensinare. jag fick frågan, va då,.. vad händer om man inte inväntar att glödtråden slocknar. Jag blev tyvärr personen svaret skyldigt, jag vet faktiskt inte, hoppas någon vet. Kan något i motor e dy skadas.

F ö är jag som relativt nybliven Hyundaiägare mycket förvånad att det förekommer så få inlägg och tips på detta forum. Är alla nöjda och belåtna. Kan det vara så att det i stort sett är en problemfri bil att äga, det vore ju toppen. Har varit ägare till både Volvo. Saab o VW och på deras forum är det en jäkla snurr hela tiden, på allt mellan himmel o jord??
Annons

Re: Glödning

3
Tja om det är en problemfri bil vet jag inte. Jag har haft problem med handbroms, halvljuslampor som inte håller, kondensor som läcker kylmedel, vibrationsstag som pajat, färg som släppt, bromskontakt som spökat, plastbit på dörrhandtag bak som spruckit och släppt. Så nog har jag fått min beskärda del av en bil som inte håller måttet. Någon mer i30 eller annan modell av Hyundai blir det inte det kan jag säga redan nu. Hörde jag någon undra om inget gick på garanti? Tyvärr, sådan tur hade jag inte. Bilen är någon månad för gammal. Har lagt ut femsiffrigt belopp på reparationer så här långt. Då har jag inte räknat in servicekostnaderna varje år. Nej, hela bilen är en besvikelse men det lär bli ett byta i sommar eller så.