Laddade upp batteriet och sedan fungerade det som vanligt (trots nästan 12 år gammalt originalbatteri).
För några dagar sedan kändes bilen lite seg i starten på morgonen - laddade upp batteriet igen och allt var frid och fröjd igen.
I förgår såg jag av en händelse att parkeringsljuset var på trots att bilen var avstängd och larmad.
Ljusreglaget stod då på "halvljus-på", vilket skall göra att parkeringsljuset skall slockna efter man stannat motorn och öppnat förardörren (hur tänkte generalagenten där när man konfigurerade den "eftermonterade" omkopplingen i Sverige?
Hur ofta parkeringsljuset varit på och hur länge i så fall, vet jag inte då det knappt syns att det är på i sommarsolen om man inte tittar noga.
Misstänker att det är parkeringsljuset som varit på några gånger då batteriet varit lite svagt på morgonen (och helt urladdat enligt första beskrivna tillfälle). Jag har dock bara sett parkeringsljuset påslaget efter avstängd/larmad bil, en gång!
Finns det något relä som styr detta och som kan bli dåligt eller är det någon som hört talat som detta problem innan?
Bilen i fråga är en (sen) 2003:a 2,4GL som gått lite över 10.000 mil.
Mvh
Johan B