Hur går man bort dörrsidorna/högtalargallrena i framdörrarna. Har hittat en skruv vid dörrfacket och sedan får kiss alla clips längs sidorna men verkar sitta fast mitt på nånstans.
Nån som vet var slutsteget till subwoofern sitter?
Annons
Re: hur får man loss dörrsidorna?
2Finns inget slutsteg för sub-woofern. Utan den underdimensionerade förstärkaren sitter under förarstolen.krabban skrev:Hur går man bort dörrsidorna/högtalargallrena i framdörrarna. Har hittat en skruv vid dörrfacket och sedan får kiss alla clips längs sidorna men verkar sitta fast mitt på nånstans.
Nån som vet var slutsteget till subwoofern sitter?
Fler skruvar än en. I dörrhandtagets vertikala del får du lossa plasten och sedan skruven.
3Okej. Försökte googla och allt jag hittade var en skruv och clipsen men då vet jag. Tänkte försöka fixa lite filter till högtalarna, tror att det skulle göra en hel del för ljudet. Lite mer effekt till basen skulle nog inte heller skada även om det blev lite bättre bara av att använda lite dämpull bakom basen.
Går det att byta förstärkaren eller är det nåt special? Misstänkte att den satt där men det är ju ganska trångt och en än del annat där under så man vill ju inte pilla i onödan..
Går det att byta förstärkaren eller är det nåt special? Misstänkte att den satt där men det är ju ganska trångt och en än del annat där under så man vill ju inte pilla i onödan..
4Förstärkaren är Hyundai original. Klart att du kan byta ut den, men då behöver du klippa kontakter och kopplakrabban skrev:Okej. Försökte googla och allt jag hittade var en skruv och clipsen men då vet jag. Tänkte försöka fixa lite filter till högtalarna, tror att det skulle göra en hel del för ljudet. Lite mer effekt till basen skulle nog inte heller skada även om det blev lite bättre bara av att använda lite dämpull bakom basen.
högtalarna en och en. Kör fram stolen längst fram så når du den. Har du navigator kör det ihop sig eftersom nav-ljudet
går genom förstärkaren.
5Jo kom på att man kunde höja stolen också. Ibland tänker man inte riktigt hela vägen... Använder inte navigation samma ljus som högtalarna? Eller är det två olika insignaler? Borde väl dock gå att koppla in bägge på ingående högnivåingång. Det finns ju ändå ingen lågnivå utgång på stereon. Resten är ju inget större problem. Vet du om det finns nåt kopplingschema på förstärkaren eller får man mäta sig fram och testa vilken högtalare som är vilken och vilken omgång som är vilken?
7I den lilla pluggen har du alla högtalare, medan suben tas från den stora.krabban skrev:Ingång inte omgång.
Skicka PM om du vill ha schema.