Har ett klonkande från både fram och bakvagnen på min Hyundai i30 -08 och har bytt stabbstagen tidigare utan resultat. Tänkte försöka limma fast stötdämpardammaskerna för att se om det hjälper. Men är det någon som gjort detta själv, och vad har ni isf använt för lim? Dom ska ha 1000kr för att göra detta på verkstad, och det känns som ett sinnessjukt överpris på ett 5-10 minutersjobb...
Så har någon testat själv, eller har några tips på vad jag kan använda för lim?
Annons
Re: Vad limmar jag stötdämpardammaskerna med för lim?
2Har du lagat puntis någon gång, cykel?Grillen skrev:Har ett klonkande från både fram och bakvagnen på min Hyundai i30 -08 och har bytt stabbstagen tidigare utan resultat. Tänkte försöka limma fast stötdämpardammaskerna för att se om det hjälper. Men är det någon som gjort detta själv, och vad har ni isf använt för lim? Dom ska ha 1000kr för att göra detta på verkstad, och det känns som ett sinnessjukt överpris på ett 5-10 minutersjobb...
Så har någon testat själv, eller har några tips på vad jag kan använda för lim?
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 
3Varför skriva om du inte har något vettigt svar?
4Fattar man trögt, använd lim som man lagar däck/slang, smälter samman gummit och går utmärkt att limma damask,Grillen skrev:Varför skriva om du inte har något vettigt svar?
men man får hålla det stilla en bra stund så att det fäster, torkar.
Fattar du nu!!!!!!!!!!!!!
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 
5Ärligt talat - är det delar som ens ska limmas?
Jag har aldrig hört talas om att man limmar den typen av damasker/bälgar - man byter dem om de är trasiga...
Mvh
Johan B
Jag har aldrig hört talas om att man limmar den typen av damasker/bälgar - man byter dem om de är trasiga...
Mvh
Johan B
6Det är alltså inte någon spricka eller hål på dammasken, så inget som ska limmas/smältas ihop.
Är tydligen ganska vanligt att dessa släpper och "slamrar" när man kör. Måste nog kraftigare lim än det man använder till slangar?
Är tydligen ganska vanligt att dessa släpper och "slamrar" när man kör. Måste nog kraftigare lim än det man använder till slangar?
8Kraftlim som finns att köpa på mekonomen, funkar helt ok