Jag är nybliven ägare till en svensksåld Santa Fe 2001 års modell som skall hämtas efter midsommar. Jag har faktiskt inte sett bilen med egna ögon ännu, men har haft en vän som kan mycket om bilar och som menade på att den var fin i skicket. -Så nu sitter man här suktande efter att få hämta den!!!
Har tidigare erfarenheter från div. sportbilar men aldrig någon suv.
Själv är det min första Hyundai någonsin, men har nog förstått på ägare man pratat med på stan att det inte kommer att bli den sista! Det verkar vara en rejält ihopskruvad bil. Har läst en hel del tester och förstått att det är ett bra beg. köp (Bl.a Auto Motor Sport)
Lite frågor...
-Finns det någon därute som vet om det finns isofixfästen i baksätet på 2001órna?
-När blev färddator och trepunktsbälte bak i mitten standard i exclusivepaketet?
-Vad är kända problem med bilen? Har hört via forumet om bromsar bak samt glapp i länkarmar. -Vet någon vad sådant kostar att åtgärda hos aukt. verkstad?
-Finns det någon som har kvar en broschyr på bilen från 2001??? eller om någon vet var man kan hitta en på nätet? -Har bara sett från 2004 och framåt.
Med hopp om svar!!!
Mvh.
Christian
Växjö