Annons

Ang. Vi bilägares beg. köp guide...

1
Hallå!

På tema "handtag" skulle jag bara vilja reflektera följande.

I Vi bilägare´s beg/köpguide på Santa´n står det att det är näst intill omöjligt att ta i handtaget utan att bli smuttsig om händerna?!

-Erfarenheter någon? Jag kan inte riktigt förstå problemet???
:?
Det kan väl inte vara värre än någon annan bil?

/Christian
Annons

2
Själv tycker jag det inte är så farligt. Handtaget håller sig rätt så fräscht, det är ju ganska väl infällt.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

3
Hela den testen tyckte jag klingade illa med vad övriga biltester skrivit om beg. köp.

Ta en titt på testen som gjordes 2004 i Auto Motor Sport där ägarna fått sätta poäng på allt i från serviceverkstad till bränsleförbrukning.

Det enda som kritiserades var bränsleförbrukningen på v6 2,7 i övrigt var man riktigt nöjd 83% tror jag visst att det var!

En annan possitiv test läsde jag i Göteborgsposten där bilen fick fem "fyrar" av fem möjliga!

På torsdag hämtas bilen hem från handlar´n. -Kan knappt vänta!!!

Hör av mig med en första rapport.

Ha det!

Christian

Hemma med halmen!

5
I torsdags var det dags, Stunden var inne och det var nu det skulle ske....

-Vi skulle hämta hem santan till dess nya hem.

-Vilken bil, och vilket skick!!! Inte en bula eller skråma -heller inte omlackat eller "fint" på så vis. Utan bara en pedantisk tidigare ägare som förstod att vårda sin skönhet. Fullstämplat i bok med kvittokopior och allt i ordning. Dessutomfick vi två års extra garanti på bilen. -Och ja, den var värd något!!!

Bilen är en blå/grå 2,7l V6 GLS Exclusive med drag, Sidesteps, lastmatta bagage, lastgaller och övrigt lull lull. -Totally full options :lol:

Vi har haft den i helgen och allt bara växer. Den går ju sååååå fint. Har tom. stängt av stereon för att bara njuta till V6áns sköna sång!!!!

I dag bär det av till stranden och lasta in solstolar blir ett rent nöje!!!

Ha det i hettan!!!

Christian

ps. kan någon förklara hur man lägger upp en bild på skönheten??? -Jag är dataidiot!!!

Re: Ang. Vi bilägares beg. köp guide...

6
Christian skrev: I Vi bilägare´s beg/köpguide på Santa´n står det att det är näst intill omöjligt att ta i handtaget utan att bli smuttsig om händerna?!

-Erfarenheter någon? Jag kan inte riktigt förstå problemet???
:?

/Christian
Det är sådant där trams som ploppar upp när journalister är negativt inställda utan att veta varför, och utan att hitta något reelt att skjuta in sig på.

"Bilen ser krockad ut från början"
"Böljande linjer i inredningen som gör passagerarna sjösjuka"

bla bla yada yada yada

Santa Fe fick massor av negativ press i Sverige. formulerat i vaga svepande ordalag angående design, 4-hjulsdrift, kvalitet, förväntat andrahandsvärde. Ändå sålde den. Som f-n!

Skönt att folk kan tänka själva!

Swedefe

Grattis till bilen, för övrigt!
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

7
ps. kan någon förklara hur man lägger upp en bild på skönheten???
Grattis till bilen Christian,

bläddra i länken nedan, där har Classeclas haft uppladdningsskola för oss andra, (ja du vet, vi är fler som känner som Du).

Efter en (hel :oops: ) del studerande av tipsen klarade t.om. jag att plutta in bilder på forumet.

Lycka till!!! :D

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=152
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

I Santan´s begynnelse...

8
Hej igen!

-Jo, det var nog rätt mycket drabbel i början. Men som sjua på världsmarknaden av biltillverkare så har man nog gjort fler än ett rätt!!!

Visste ni att de flesta nya Santa Fe ägarna kommer från tidigare Audiägande??? Audi gör ju fantastiskt fina och kvalitativa bilar på alla plan och det måste ju vara ett possitivt omdöme om nåt! :lol:

Ha det i hettan!

/Christian