Edit:
Kompletterat rubriken efter att tråden devierat något... /Swedefe
Man är väl inte den flitigaste forumskribenten, men det må vara ursäktligt...
I torsdags hämtade vi vår nya Santa, en Comfort 7 V6 A4, med drag(självklart!) och en spoiler under grillen som enda extragrej. På vår förra hade vi bågar både fram och på sidorna, men på denna nya modellen tyckte vi inte att det var lika nödvändigt. Karossens form är ju helt annorlunda, men spoilern fram gjorde underverk på utseendet, tyckte vi.
Vilken ofattbar skillnad på bil!
Många av er har säkert provsuttit/provkört Nya SantaFe´n, och säkert tyckt likadant. Vår första tyckte vi var alldeles fantastiskt go´ att åka i, men den här slår ju alla rekord!
Kolla förresten gärna vår förra (UHD823) i fotoalbumet, fler bilder på denna nya kommer ganska snart också att finnas där.
Förresten, den nya "vanliga" klädseln på stolarna känns faktiskt bättre än skinnklädseln!
Bästa hälsningar
Skäreläjan
Annons
2
Fram med kameran nu och ta ett gäng bilder!
Numera har vi som du kanske sett ett Bilarkiv i forumet där du kan slänga upp dina bilder.
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewforum.php?f=31
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewforum.php?f=31
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Jag skyndar!
3Jajamän, de är på gång, både från de första timmarna på svensk mark till nu....
Hälsn
Skäreläjan
Hälsn
Skäreläjan
Hoppas det funkar...
5Tusen tack för hjälpen, ClasseClas! Nu får jag bara hoppas att jag gjort rätt!
Annars får jag göra om försöket tills det blir rätt, såklart...
Hälsningar
Skäreläjan
Hälsningar
Skäreläjan
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
8
Bra jobbat! Vilka sanslöst blanka däckssidor!!
Jo, för att bildlänken ska funka så måste den ha ändelsen .jpg eller .gif, som du kom underfund med.
Ta gärna o lägg upp en egen tråd under Bilarkivet så kan du samla dina bilder i en egen hög som vi kan beskåda!
Jo, för att bildlänken ska funka så måste den ha ändelsen .jpg eller .gif, som du kom underfund med.
Ta gärna o lägg upp en egen tråd under Bilarkivet så kan du samla dina bilder i en egen hög som vi kan beskåda!
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
En till...
9Nästa bild, någon timma tidigare än den förra...
Det finns fler bilder, men jag skall inte vara tröttsam med dessa, utan hoppas att de som vill se, är glada.
Förresten, Nimbusen, varför bara tuta? Stanna till så får vi talas vid, jag lovar att inte vara obegriplig (!), jag är invandrad till Tjörn från Göteborg!
Hälsningar
Skäreläjan

Förresten, Nimbusen, varför bara tuta? Stanna till så får vi talas vid, jag lovar att inte vara obegriplig (!), jag är invandrad till Tjörn från Göteborg!
Hälsningar
Skäreläjan
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
10
Skäreläjan > Invandrad från Götet så bra, då kan ju vi "invandrare" förstå varandra utan tolk "vet la du"
- samma här alltså.
Okki dokki, skall hålla korpgluggarna särskilt öppna vid Almö livs eller Statoil Häggvall efter en golden CM. Lär väl inte gå att ta miste på en guldklimp med "kromade" däcksidor. Den ser verkligen nice ut.
Ha de vi höres och risken att synas antar jag om inte annat är större när trängseln bland sjöbuar, tinor, Kuballe å Billströmska avtagit lite fram på hösten, d.v.s. då alla "huggormarna" lämnat ön och åkt hem till sitt.
Om du inte sett dessa förr så finns här några klickbara digitalplåtar på min pärla: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=620
Okki dokki, skall hålla korpgluggarna särskilt öppna vid Almö livs eller Statoil Häggvall efter en golden CM. Lär väl inte gå att ta miste på en guldklimp med "kromade" däcksidor. Den ser verkligen nice ut.
Ha de vi höres och risken att synas antar jag om inte annat är större när trängseln bland sjöbuar, tinor, Kuballe å Billströmska avtagit lite fram på hösten, d.v.s. då alla "huggormarna" lämnat ön och åkt hem till sitt.
Om du inte sett dessa förr så finns här några klickbara digitalplåtar på min pärla: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=620
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
11
Kul att ni gillade bilderna!
Apropå de blanka däcken, så heter medlet ArmorAll Blank finish och säljs på många välsorterade bensinstationer. Det är samma medel som de flesta bilhandlare brukar använda. Det håller ungefär två veckor, och det är bara till att stryka på efter en tvätt.
I övrigt, Nimbusen, är vi mest hos Runes, eftersom vi bor i Kållekärr...
Hej och på återhörande
Skäreläjan
Apropå de blanka däcken, så heter medlet ArmorAll Blank finish och säljs på många välsorterade bensinstationer. Det är samma medel som de flesta bilhandlare brukar använda. Det håller ungefär två veckor, och det är bara till att stryka på efter en tvätt.
I övrigt, Nimbusen, är vi mest hos Runes, eftersom vi bor i Kållekärr...
Hej och på återhörande
Skäreläjan
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
Bara några bilder till...
12

Tänkte bara för skojs skull lägga in några bilder till, tagna på Wallhamn några timmar efter bilbåtens anlöp.
På bilden från bilhallen syns spoilern tydligare; snyggt tycker vi.
Hälsningar
Skäreläjan
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
14
Hej igen!
Nja, jag känner några som jobbar där, sedan min tid som taxiförare här på Tjörn. Då lärde man känna en massa folk lite varstans...
Hälsningar
Skäreläjan
PS Jag tycker det är lite märkligt - faktiskt - att ännu ingen har undrat över vad en Skäreläja är. Kul att den är så pass känd...
DS
Nja, jag känner några som jobbar där, sedan min tid som taxiförare här på Tjörn. Då lärde man känna en massa folk lite varstans...
Hälsningar
Skäreläjan
PS Jag tycker det är lite märkligt - faktiskt - att ännu ingen har undrat över vad en Skäreläja är. Kul att den är så pass känd...
DS
181 Skäreläjan
Numera Jeep Cherokee -15
15
Jag som bor i 08-land vågar ju inte fråga om såna förmodar jag västkust-självklarheter...Skäreläjan skrev: PS Jag tycker det är lite märkligt - faktiskt - att ännu ingen har undrat över vad en Skäreläja är. Kul att den är så pass känd...
DS
Berätta nu, vad är det för ngt?
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13