..köpt ny bil !!
Japp, idag har vi varit och hämtat den nya bilen. Vi har letat länge efter en nyare Santa (vår gamla var en 02:a),,, och när nu H&H köpt upp alla osålda Classic Santor och säljer ut dessa till i mina ögon oslagbara priser så fanns det ingen anledning att leta begagnat.
Med viss sorg så lämnade vi ifrån oss vår älskade gamla Santa, och åkte därifrån i en fabriksny V6 Exlusive med Nordic paket.
Jag tror att jag växte ett par centimeter !!!! Snart drar vi ut på bilsemester, så med lite tur så kanske vi träffas ute i landet,, vi sticker mot västkusten i slutet av v 29 !!!
Ha det !!
Annons
4
Grattis härifrån med!
Swedefe
Varsko mig om han dyker upp - jag har bara en halvtimme till varberg om jag skulle råka vara hemma - "Swosch", ba' så har vi en egen liten miniträff!Santaclaus skrev: Om Ni passerar Varberg på Er semestertur, är ni välkomna att titta in på en kopp.
Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
bytt mot
bytt mot
6
Hallå på er !!
Tack för era gratulationer !!
Den nya pärlan blev i den galanta kulören Silver, precis som den gamla pärlan.
Passera Varberg ? Ja jag kommer absolut att vara i närheten (Laholm), och kaffe e gott. Det tar heller inte emot att köra en omväg om det skulle behövas !!
Hur får jag tag på Er ??? Om ni känner för det så kan ni pm:a mig så pm:ar jag tillbaks mitt mobilnummer. På det sättet så slipper ni lämna ut era nummer till en okänd "Joppe".
Ha det !!
Tack för era gratulationer !!
Den nya pärlan blev i den galanta kulören Silver, precis som den gamla pärlan.
Passera Varberg ? Ja jag kommer absolut att vara i närheten (Laholm), och kaffe e gott. Det tar heller inte emot att köra en omväg om det skulle behövas !!
Hur får jag tag på Er ??? Om ni känner för det så kan ni pm:a mig så pm:ar jag tillbaks mitt mobilnummer. På det sättet så slipper ni lämna ut era nummer till en okänd "Joppe".
Ha det !!
"Joppe"
7
Grattis Joppe till nya "silver-Santan".
För min del (okt. förra året) blev det också en silver när jag skulle välja färg. Har undrat ibland vilka färger som är mest vanliga bland ALLA svenska SUVar? Personligen så gissar jag att Silver är nr: 1, Svart no:2 och Brun-met. som 3:a.
Men de finns säkert någon som roat sig eller haft till arb.uppgift att ta fram de verkliga siffrorna från bilregistret och sammanställt dessa i en lista. Någon som vet?
För min del (okt. förra året) blev det också en silver när jag skulle välja färg. Har undrat ibland vilka färger som är mest vanliga bland ALLA svenska SUVar? Personligen så gissar jag att Silver är nr: 1, Svart no:2 och Brun-met. som 3:a.
Men de finns säkert någon som roat sig eller haft till arb.uppgift att ta fram de verkliga siffrorna från bilregistret och sammanställt dessa i en lista. Någon som vet?
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Vänskapsregister
9Grattis Joppe. Alltid kul med ny bil.
Men det som frestar mig att hänga på denna tråden är något annat.
Jag var nere i Varberg denna helgen (21-23 juli), men hade ingen aning om att Santaclaus höll till där!!! Han slapp sålunda att bjuda oss på kaffe.
I Varberg bodde vi på en camping och där kryllade det av Santa Fe-bilar. Hade dessvärre inte med några inplastade lappar eftersom jag åkte folkabuss och lapparna ligger i den riktiga bilen. (Mötte bl.a. en Santa med TZU på nummerplåten precis som vi.)
På hemresan stannade vi och våldgästade familjen Stahl i Borås. Jättetrevligt...
Nu till kvintessensen. Vore det inte kul/bra att så här i semestertider ha ett register till glada och trevliga medlemmar som uppskattar att få besök av likasinnade???
I den folkabussklubb jag är med, har man en "brake down"-lista till vilken man frivilligt lämnar sina uppgifter om var man bor i landet och vad man kan hjälpa till med. Det kan vara allt ifrån bärgning till öl, kaffe eller logi.
Listan ligger på nätet, men åtkomsten är begränsad till medlemmarna. Före semesterresan i Sverige skriver man ut en färsk lista som ligger i handskfacket, för att plockas fram om behov uppstår.
Kanske denna goda(???) idé behöver en egen tråd?
Men det som frestar mig att hänga på denna tråden är något annat.
Jag var nere i Varberg denna helgen (21-23 juli), men hade ingen aning om att Santaclaus höll till där!!! Han slapp sålunda att bjuda oss på kaffe.
I Varberg bodde vi på en camping och där kryllade det av Santa Fe-bilar. Hade dessvärre inte med några inplastade lappar eftersom jag åkte folkabuss och lapparna ligger i den riktiga bilen. (Mötte bl.a. en Santa med TZU på nummerplåten precis som vi.)
På hemresan stannade vi och våldgästade familjen Stahl i Borås. Jättetrevligt...
Nu till kvintessensen. Vore det inte kul/bra att så här i semestertider ha ett register till glada och trevliga medlemmar som uppskattar att få besök av likasinnade???
I den folkabussklubb jag är med, har man en "brake down"-lista till vilken man frivilligt lämnar sina uppgifter om var man bor i landet och vad man kan hjälpa till med. Det kan vara allt ifrån bärgning till öl, kaffe eller logi.
Listan ligger på nätet, men åtkomsten är begränsad till medlemmarna. Före semesterresan i Sverige skriver man ut en färsk lista som ligger i handskfacket, för att plockas fram om behov uppstår.
Kanske denna goda(???) idé behöver en egen tråd?
10
SMCs BRÖ-lista (Bärgning, reparationsplats, övernattning) vill jag minnas var omfattande på -70 talet när hojarna faktiskt kunde gå sönder, men i dag - när grejerna går som urverk så...
Bakmotorbussar kan dock behöva all hjälp dom kan få!
Å vad gjorde du i Varberg, Linkan?
Hälsade på de andra kite/surfpunksen?
Dom åker gärna VW-buss, det har jag förstått!
Swedefe
EDIT: Jag såg på annan plats - T2 träffen, okay okay.
Bakmotorbussar kan dock behöva all hjälp dom kan få!
Å vad gjorde du i Varberg, Linkan?
Hälsade på de andra kite/surfpunksen?
Dom åker gärna VW-buss, det har jag förstått!
Swedefe
EDIT: Jag såg på annan plats - T2 träffen, okay okay.
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
bytt mot
bytt mot
bytt mot