Homosexuella bikers, är det "skink-nuttar"...?

SRY!
Apropå handgranateriet i Göteborg så vill jag delge er denna:
När förvirringen efter Anna Lindh-mordet var absolut, total, fullständig och Polisen i Sthlm såg ut att göra en blåkopia på schabblet efter Palmemordet så pep det till i min mobil - en hälsning från vänner i Norge.
Det var formulerat som en pressrelease - meddelandet är väck sedan länge så jag rekapitulerar på svenska:
"Kriminaltekniska laboratoriet i Sverige kan efter noggranna undersökningar nu slå fast att kniven som användes vid mordet på Anna Lind inte är samma vapen som Olof Palme blev skjuten med."
Den sved!
Det precis så man upplevde situationen, men det krävdes någon utifrån som kunde se och formulera den. voi voi voi.
Låt mig bara påpeka att GTs ledare igår 21/9 uttryckte vrede och vanmakt över de kriminella ligor som härjar i stan och krävde åtgärder.
Inte någonstans i texten nämndes "Motorcyklar", MC-Gäng eller ens "Kriminella MC-Gäng"! Kors i taket!!
Jag ringde faktiskt upp ledarred och tackade, och dom berättade att formuleringen var avsiktlig!
"Dom är inga kriminella motorcyklister - dom är kriminella!"
Om någon av dem råkar ha motorcykel så är inte det relevant - det är kriminella dom är i första hand!"
Ahh, balsam i mina öron - ett trendbrott!!!
Swedefe