Annons

Fel på servostyrningen nefter uppdaterin.

1
Är det någon Tucson V6 ägare som fått problem med servon efter uppdateringen av bränsle förbrukningen.Min servo har blivit trög.När man svänger höger/vänster är den först trög och ju mer man svänger blir den lättare och sedan trögare igen.Känns väldigt konstigt när man kör,och skall svänga blir lite vingligt.Enl gen/agenten som jag kontaktade så är det spänningar i styrsnäckan efter demont av hjälpramen.Men verkstaden som gjorde uppdateringen hittar inget fel.Tacksam för svar.
Annons

2
Hej,
hade liknande problem med min efter uppdateringen.
Dock inte större problem med trögheten utan spårkänslighet och fel viklen påp ratten. Verkstaden kalibrerade om styrningen och vips så va allt OK igen. Hoppas det löser sig...

Uppdatering?

5
Hej.
Ni skriver om en uppdatering, är det en åtgärd för att få ner bränsleförbrukningen. Är det en garantiåtgärd och har det gjort någon nytta? Har också en Tucson V6 som är väl törstig.

6
Hyundai står för kostnaderna för uppdateringen för att få ner bränsletörsten på V6 orna.Och ja bränsleförbrukningen sjunker 1 till 1.5 dl.Kontakta din service verkstad.

7
Hej igen!
Ville bara hälsa Bayliner mycket välkommen till forumet! :D
Får man vara lite näsvis att fråga i vilken landsända du hör hemma? :?
Kan vara kul att veta med tanke på bra verkstäder t ex (fast det behöver man ju som regel inte besöka för annat än service förstås 8) )
Med tanke på ditt "nick-name" antar jag att du har båt... :?: :wink: :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Vem kan segla för utan vind vem kan ro utan åror..........:D :D :D

Välkommen Bayliner :!:
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

10
nimbusen hälsar bayliner välkommen ombord...på "våran" forums-skuta. :lol:

Då är det till att navigera i Flåren eller är det månne ute på den "riktiga" böljan den blå? :roll:

Vad det gäller slurpet på din Tuscon så är jag tyvärr inte mycket till hjälp - kör ju en annan modell. :cry:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

11
Hej.

Nimbusen, du har helt rätt det är Flåren som gäller och jag trailar båten så i sommar gick det kanonbra att lägga i och dra upp när jag har drift på alla fyra. Tidigare båtar har jag dragit upp med framhjulsdrivna bilar och det kunde bli cirkus ibland. Trevligt forum det här föresten. :D