Ja, nu har vi kört drygt 250 mil med våran nya 2,4 gls. Vi är enbart positiva! Vad har hänt? Jo, bilen är snyggare både invändigt och utvändigt (Förlåt Classeclas men den nya grillen är bra mycket snyggare!) Dessutom är svampighetskänslan i sätena borta, de är hårdare, 3-punktsbälte på alla sittplatser (sen att den mittersta bak skall dras från taket är ju en fråga för sig själv) Att klädseln är mycket ljus ser jag inte som något större problem just nu då jag för ett par veckor sen fick in en liten tjej som ramlat i en vattenpöl och det blev en stor fläck som märkligt nog bara var att borsta bort trots att den var blöt. Men kanske det mest positiva är att bilen är bra mycket piggare än den gamla, man kan köra om utan att växla ner och det gäller i uppförsbacke. Nu är inte jag någon tekniskt belevad person men skillnaden är mycket märkbar.
Vi var ju inne på att köpa en Tucson istället men vår bilförsäljare rådde oss att vänta och vi väntade i ett halvt år och det är vi glada för. Helnöjda är vi. (tills vidare måste man väl säga för det betyder säkert otur att hissa den nya bilen så här
Må gott
Stahl