Annons

För mycket snack

1
Är jag ensam om att tycka att nu är det änna för mycket tjat i medierna, om Fuglesang och rymdresan?
Visst håller jag också på "Sverige" i de flesta sammanhang, men det här är ju värre än något annat. Det är ju inte "VI" som skjuter upp the rocket utan Nasa. :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
Du har bara så jä-a rätt!
Det är så typiskt att en del tydligen vill sola sig i glansen för att det är en svensk...! (Han är ju f ö halvnorsk, men inte är det väl sån uppståndelse i vårt naboland...?)
Hade han varit FÖRST i rymden hade jag inte undrat, men nu när så många nationaliteter redan har varit uppe och "flugit", så är det ju vardagsmat...
Men på en del verkar det som om NASA är helt beroende av denne svensk... :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Kom bara att tänka på att en av våra medlemmar också är ute på resa just nu (Swedefe), och där behövdes tam-f-n inte fjorton års förberedelser...! :lol: :lol: :lol:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

4
Nej, men så var det också, om jag uppfattat det hela rätt, en handlingskraftig, snabbtänkt och klok KVINNA som låg bakom beslutet och fixade rubbet... :lol:

5
nimbusen skrev:...en handlingskraftig, snabbtänkt och klok KVINNA som låg bakom...
Ja, vi har tur vi; Jag, t ex, har fått rota mig på Tjörn... :D :D
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

7
:lol: :lol: :lol:
Såg/Lyssnade på dumburken alldeles nyss. Där rapporterade man för femtielfte gången om Fuglesang. Varkade inte vara ett korrekturläst manus då reporten sa att:
Discovery och Fuglesang kommer att skjutas upp som planerat om nu inte vädret sätter stopp, för då blir resan uppskjuten?

Alltså nu vet vi att:
Discovery och besättningen blir "UPPSKJUTNA" på ett eller annat sätt! :roll:
Senast redigerad av nimbusen den 08 dec 2006, 07:47, redigerad totalt 1 gång.

8
EXTRA EXTRA...SENASTE NYTT!!!

Fick just ett flygfoto direkt från Chrille ombord på Discovery.
Bild

Detta om något bevisar ju att Santan är en oslagbar höjdare... :lol:

9
Just för stunden så tycker t.o.m. jag faktiskt lite synd om Fuglesang och hans kompisar, med tanke på alla förberedelse och den långa väntan, eftersom att nu..

"UPPSKJUTET" blev uppskjutet! :cry:

10
Kunde inte annat än le, när jag såg dagens "PS" i Göteborgs-Posten
:) :)

"Vad är det som är så märkvärdigt med Fuglesang? Vi är ju redan i världsrymden allihop, ju...!" :lol: :lol: :lol:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

11
Vill ju vara med när det händer... så därför :oops:

satt jag uppe inatt och "såg till" att Discovery med tjejerna & grabbarna ombord inkl. "vår" Fuglesang, äntligen kom iväg som den skulle.
Måste vara en skön känsla för dem att "nu är de på väg", efter allt ståhejsan....med nyckfullt väder o vind.

Men när man satt där nersjunken i värsta slappfåtöljen och följde starten i direktsändning på TV:n, så måste jag erkänna att jag t.o.m. fick lite puls, eftersom själva starten in realtime faktiskt är ett rätt maffigt skådespel och dessutom ett av många riskmoment för besättningen. När ekipaget dånade iväg upp mot den mörka himlen så tänkte jag, att här hade det behövts några Santor, ett par Tuscon och någon Terracan för att matcha de "power-hästar" som lyftraketerna levererade... :lol:

Nu får man bara hålla tummarna för att de återvänder till Tellus - helskinnade också .... :wink:

12
Ja, och helt plötsligt fick vi en "RYMDMINISTER" på halsen också... :lol: :lol: :lol:
...som fick åka hem innan "uppskjutet" :!: :!:
När kommer utvecklingen så långt att vi kan få upp diverse "ministrar" i omloppsbana några år...? :idea: :idea: :idea:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

13
När kommer utvecklingen så långt att vi kan få upp diverse "ministrar" i omloppsbana några år...?
- Vet att man kommit en bit och nu är igång med utomhustester.

Iakttog nämligen ett gäng med gamla avdankade kommunpolitiker ute på ett lerig sädesfält häromdagen. De stod på kö framför en specialbyggd enormt STOR lerduveslunga, i väntan på sin tur att bli ivägslungade. :roll: :lol:
Senast redigerad av nimbusen den 10 dec 2006, 21:32, redigerad totalt 1 gång.

14
nimbusen skrev: - Tror de har kommit igång med forskningen iaf. Iakttog en gäng med gamla avdankade kommunpolitiker ute på ett lerig sädesfält häromdagen. De stod på kö framför en specialbyggd enormt STOR lerduveslunga, i väntan på sin tur att bli ivägslungade. :roll: :lol:
Jadåså! Utvecklingen går framåt! :lol: :lol: :lol:
De börjar med "gamla avdankade" som försökskaniner (-duvor?), och kommer förhoppningsvis inom kort att ge en del aktiva gratis skjuts ( :lol: :roll: ) till högre höjder... :lol: :lol: :lol:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

15
Nja ...Nej några "gratisskjut" tror jag inte att de kan räkna med,,, :roll:
iaf. inte om jag fick bestämma. Det får räcka med Rosengren!

Tycker tvärt om att de banne mig skall få "betala dyrt" för allt elände de ställt till med... :wink: