Annons

16
Alright!

Här är en länk som visar vad running board är. Nu säger du JAHA, då fattar jag :wink:

Detta är inte som mina kommer att se ut men nu förstår du nog principen:

http://www.autoanything.com/generic_pag ... &p_id=1757

Inte bara styling, fiffigt också när man ska upp i takboxen.

Nånting jag däremot INTE kommer att skaffa är detta:

http://www.autoanything.com/generic_pag ... &p_id=2527

Möjligen i renskinn... 8)
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

17
Nu till dörrlisterna...

Vi såg en gosanta i Piteå på Noliamässan i somras. Den bäddade för färgval, tillbehörsvall mm. Premiär för bilduppskick:

Bild

De funka! Jag tackar dig Nimbuse! Nu ser du dörrlisterna. Runningboardsen är istället rostfria rör, nej tack, men kanske en liten glanshöjare . :)

Sulorna är feta, 20" à 45 blad (som nämt tidigare). Tyvärr inget för min plånbok (just nu). Som den norrlänning jag är så blev det förstås en större ljusbåge och köttigare lampor men det är ju också nämt tidigare.

Hälsningar från norr!
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

18
Grattis till premiärbilden!
De där dörrlisterna verkar intressanta, verkligen!
Kan det vara originaltillbehör, tror du? Hur fick du nys på dom? Var det bilhandlar´n?
Tror inte de fanns tillgängliga för ett halvår sen, när vi beställde, för då tror jag våran handlare hade känt till dom, han är väldigt vaken för alla tillbehör som finns. Också en handlare jag gärna rekommenderar, förresten; Sune Jonsson i Stenungsund! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

19
Dörrlisterna fanns i en tillbehörskaralog som säljaren hade, men första gången jag såg dom var på mässan och bilen i tidigare svar...

Garanterat inga problem att montera själv el på verkstad!
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

21
RunningBoards - Ahaa...= SideSteps på Svenska... :lol: :lol:

Dörrlisterna verkar vara en praktisk skyddande extrapryl (för en gångs skull), de lägger jag direkt till önskelistan.

Med dylika lister monterade, verkar det som man äntligen skall kunna koppla av då man parkerar på STORmarknadsparkeringarna. Inte behöver oroas av att upptäcka en nygjord buckla eller repa på bilen efter gjorda inköp.
Listerna verkar iaf. minimera riskerna för skada orsakad av någon fet okänd knäppkärring som öppnat sin bildörr rakt in i min eller att samma "kvinna" har NOLL koll på sin kundvagn då det blåser lite ute..."hoppsan vagnen rullade visst".. :evil:

Har du någon prisuppgift på en komplett sats dörrlister?

ps. svartbjorn - Kul att det funkade med "lathunden)...vov vov :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

22
Hyundai-forhandleren har en egen katalog med originalt tilbehør for Santa Fe. Jeg fikk en hos min forhandler.
Med vennlig hilsen
Jørn

09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL

23
Jörn - Du menar tillbehörskatalog för CM - inte för SM?

Har kollat hos handlarna häromkring men de har bara en katalog för SM.

24
Ja. Jeg mener CM. Sitter med den foran meg. Inneholder alt fra felger, støtfangerplate i aluminium, stigtrinn, krommede siderør, dørlister og støtfangerlister i kromm og mattsvart plast, hjulutbyggingssett i svart plast, frontbåger, radiatorgrill med kromm, telefon,PDA, og iPOD konsoll, dørterskelbeskyttelse i rustfritt stål, sykkelstativ for bakluke, DVD-system for takmontering, hundegitter, parktronic-system, og takstativ systemer. Alt dette er for ettermontering.
Med vennlig hilsen
Jørn

09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL

25
Jörn - Okey det låter bra, antar att en vacker dag så dyker nog en liknande katalog upp här också. :lol:

26
nimbusen skrev:RunningBoards - Ahaa...= SideSteps på Svenska... :lol: :lol:
Morsning!

Side steps är också engelska (:wink:) och är ibland det samma som detta:

http://www.stylinconcepts.com/parts.asp ... egoryid/25

Kan också heta side step bars. Running boards är mer åt det hållet jag visade tidigare. Mycket att hålla i huvudet nu.

Nåväl, det finns mycket jox att klä på sin bil. Listerna kostar 1900 kr + montering. Dyrt eller inte...! Billigare än att en kundvagn seglar in i dörrsidan kanske :D

Med skärmbreddarna så blir det också en lite goare look, om man är åt det hållet, å det är jag 8)

Ha en trevlig kväll!
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

27
Jørn skrev:Ja. Jeg mener CM. Sitter med den foran meg. Inneholder alt fra felger, støtfangerplate i aluminium, stigtrinn, krommede siderør, dørlister og støtfangerlister i kromm og mattsvart plast, hjulutbyggingssett i svart plast, frontbåger, radiatorgrill med kromm, telefon,PDA, og iPOD konsoll, dørterskelbeskyttelse i rustfritt stål, sykkelstativ for bakluke, DVD-system for takmontering, hundegitter, parktronic-system, og takstativ systemer. Alt dette er for ettermontering.
Hej Jörn!

Jag fick två sidor kopierade av min handlare ur den katalogen. Jag vill ha hela :cry:. Hoppas få ett ex när jag hämtar bilen!

Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

28
svartbjorn skrev:
Morsning! Side steps är också engelska
- Jasååå...min skämtsamhet i att sidesteps var svenska gick tydligen inte hem i lappriket. :lol: Därför som lite info "blackbear", då jag större delen av mitt liv präglats/bott/verkat i rikets 2:a stad, så har jag under de åren också smittats av "Kålle", vilket folk i min närhet blivit varse då och då. :lol: :lol:
Detta innebär att jag tyvärr inte kan lova att inga fler "Kållar" skall komma från mig. :roll: :wink:
Kålle-Varning utfärdad ... :wink:

By the way, tycker verkligen inte att priset avskräcker så listerna är klart intressanta. Tackar för tipset. :wink:

29
ha ha ha :D

Kålle å åda, göttmos. Gärna sånt, förhöjer den annars så goda stämningen ännu mer.

Nä priset är inte allra värst, det kan man leva med.

Skål
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

30
svartbjorn skrev:Nu till dörrlisterna...

Vi såg en gosanta i Piteå på Noliamässan i somras. Den bäddade för färgval, tillbehörsvall mm. Premiär för bilduppskick:

Bild

De funka! Jag tackar dig Nimbuse! Nu ser du dörrlisterna. Runningboardsen är istället rostfria rör, nej tack, men kanske en liten glanshöjare . :)

Sulorna är feta, 20" à 45 blad (som nämt tidigare). Tyvärr inget för min plånbok (just nu). Som den norrlänning jag är så blev det förstås en större ljusbåge och köttigare lampor men det är ju också nämt tidigare.

Hälsningar från norr!
Svartbjörn
Jag hade nästan gissat på att det var samma bil som Turebergs Bilcenter i SOllentuna leveransfixade för ett tag sedan, men ser att de har olika färg + att den jag såg hade 2 stk x-ljus i fronten.
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=4552#4552
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision