Annons

16
nimbusen skrev:Halloj SUV-lovers.

Beträffande "Angeleyes".
Helt OK som komplement till spotlights, för ökad effekt på utställningsbil i monter. Men det är också det enda användningsområdet.
Utan att ha vetskap om VV diskuterat dessa "ögon", så är jag ändå ganska övertygad om samma sak gäller här i Sverige som i Norge - ICKE TILLÅTNA.

Misstänker dock att aktuell tillbehörsfirma i 1:a hand vänder sig till bilägarna i Asien med denna typ av lights, med tanke på hur de "Asiatiska rullande HJUL-granarna" vanligtvis ser ut.
Det är inget kul att köpa fina prylar och sedan bli stoppad av polisen. Undrar hur dessa ljus står sig mot BMWs standardmonterade angel eyes? De torde iaf vara lagliga.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

17
Undrar hur dessa ljus står sig mot BMWs standardmonterade angel eyes? De torde iaf vara lagliga.
- Okey, jag kände inte till att BMW hade liknande "ögon" som standard, men då utgår jag ifrån att de blivit helbilsgodkända och typade med dessa.

:roll: - nimbusen undrar då: - :roll:

1. NÄR skall man "öppna ögonen" och i vilken ljuskombination?

2. Att de ser fräckt ut i mörker (enl. fotona) de tycker också jag, men de är ju knappast ett ljussken man har någon som helst nytta av vid mörkerkörning. Hur ser de ut / eller syns de överhuvudtaget alls när man har hel/halvljuset tänt?
Blev lite misstänksam varför man inte tagit ett foto i dagsljus?
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

18
Har letat igenom VV:s föreskrifter och SFS, men inte funnit annat än att det enbart får finnas vitt ljus framåt; Dessa "angel eyes" är ju att betrakta som vita, även om utformningen är lite utöver det vanliga, så jag kan inte se varför de skulle vara förbjudna...?
Sen är det ju som Nimbusen påpekar; Vid vilka tillfällen är de användbara?
Jag brukar dagtid oftast köra på parkeringsljus och "dimljus", och då tror jag att det är tillräckligt starkt ljus för att det skall se "fräckt" ut, men om de syns i mörker då endast hel/halvljus är tänt, det vete 17 förstås... :?
Det tål ju att tänka på... :wink: :D
(Någon som har kollat hur detta funkar på en BMW...?)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

19
Annars finns det ju änglaögon till baken som kanske gör mer nytta:
Bild
Bild
Kostar å andra sidan lite mer, USD 329.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

20
Så sant, Classe! Men CM:ens baklysen ser nästan ut som dessa, då reflektorn är väldigt speciellt utformad! Så dessa baklysena är nog en smula överflödiga...!
(Skall försöka fixa ett kort...)

Sagt och gjort:
Bild
Det tog en stund, men det var detta jag menade! Tycker de är snygga som de är,eller hur? :D :D
Senast redigerad av Skäreläjan den 16 feb 2007, 20:06, redigerad totalt 1 gång.
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

21
Era kromputtar :wink:

Angelajsen såg coola ut! Då kan man nästan skrämma nån då man cruisar runt i natten :shock:

Ja jösses, det finns mycket skoj att shoppa 8)

Hälsar
Svartbjörnen
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

23
svartbjorn skrev:Era kromputtar :wink:
Hehe... Hello Brännoljelovers...
svartbjorn skrev: Angelajsen såg coola ut! Då kan man nästan skrämma nån då man cruisar runt i natten :shock:
Ja jösses, det finns mycket skoj att shoppa 8)
Hälsar
Svartbjörnen
Finns det nåt roligare ställe än biltillbehörsaffärer... :lol: :lol: :lol: ?
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

24
Brännoljelovers

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ja herre gud. Jag är god å glad. Några grappa senare 8). Passar kanske bättre in bland svammelsnacket, men ändå...

8)
Svartbörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07