Annons
Annons

2
Ringde Haglund Hellberg i sätra idag, det var värre än så - 15000:- ska de ha för den. :!:

Finns det nån i stockholm som kan vara lite lägre i pris tro?
MVH Johan

3
Prova Turebergs Bilcenter i Sollentuna och prata med Roffe. 10% klubbrabatt på mantimmarna kanske hjälper? :roll:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Hej där joeng.

Jag har i och för sig ingen aning om Tucson-kostnader, men jag känner till en jädrigt bra verkstad i stockholmstrakten. Där gjorde jag stor service på en ursanta till vettigt pris. Ring dit och kolla.

Verkstaden heter Folke Svedbergs Bil AB och har tel.nr 08-445 36 30.
De flyttar just i dagarna till en ny verkstad längs Frodevägen.

Vill man ha billig service, måste man resa ut på landsbygden typ Sandviken eller så, men med dagens bensinpriser är det nog knappast lönande, såvida man inte ska dit och hälsa på någon faster ändå.

Lycka till i prisjakten önskar Linkan.

PS. Vad är en TUKK ??? Borde det inte heta TUSS ??? Grunnar Gunnar.

6
Lämnade in den idag för 9000milaservice. Hade bokat tid för en månad sen. Nu ringer de och säjer att de glömt ta hem kamrem och tändstift så jag får lämna bilen igen nästa vecka. Dåligt va? Och det ska ska de ha 15´för.
MVH Johan

7
Jaha, då lämnade jag den i morse igen så de ska byta kamremmen mm som de äntligen fått hem. Nu ringer de och säjer att den är klar. Jag frågar då om de har gjort alla åtgärder som jag ville ha fixade, hade lämnad ett lapp. NÄÄÄÄÄ inte har de bytt bakre torkarmotorn inte. Jag får åka dit på måndag igen så ska de göra det medans jag väntar. Man undrar ju hur det står till egentligen på den verkstan.
Och inte skärper de sig fast jag påpekar att jag skall byta bil i höst och det kanske skulle kunna bli en bilaffär för dem igen....

Jo nog börjar det märkas att Bilia tagit över Haglund & Hellberg Bil. De börjar suga lika mycket som Bilia.

Nä, nästa service blir i Sollentuna, får vi se om de gör ett bättre jobb.
MVH Johan

Finns det NÅGON i Sverige som vet vad en service kostar?

8
Finns det ingen som kan tala om vad en 9000-milaservice ska kosta. Finns det inte ens någon på Hyundai som kan svara på det.

När jag köpte min Tucson i Apr-07 frågade jag vad en 10000-milservice kostar. Fick till svar att den stora servicen är vid 9000 mil och kostar 9000 Kr. Har nu kört 1700 mil och då hör man att det kan kosta 15000 Kr. 6000 Kr prisökning på 11 månader.
:cry:
Oj. Jag blir rädd. med samma prisökning tills jag kommer till 9000 mil kommer min service att kosta 32000 Kr ???????? Hjälp!

Men jag pratade med en mindre verkstad som har det tillstånd som behövs för att få stämpla boken. Han sa, 6500:- det fixar jag.

Så alla Ni som har servie på gång. Forska lite. Det kan löna sig.

Håkan.
Har en Tucson -05 2,7L V6 aut. Exclusive ESP

9
Där jag lämnat min så säjer de att det är första gången de gör en stor service på en tucson.

Jag återkommer med vad kalaset kostar på måndag. Om de blir klara då......
MVH Johan