Annons
Annons

2
Andra kan tycka vad dom vill.....

Det är ju dina pengar och du som skall känna dig nöjd med affären och bilbytet.

95` säger ingenting - allt beror på skicket av din Tuscon.
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
fullservad, nya s-däck i måndags, nya dubbdäck på alufälg nov-06, dragkrok, Defa varmup. Inga bucklor eller större repor. "brukskick" invändigt dvs lite repor i plasten i bakluckan.
MVH Johan

Re: Inbytespris Tucson

4
joeng38 skrev:Jag blev idag erbjuden 95´i inbyte vid köp av en CRV.
En CRV? Tycker nästan det låter som om man inte ville ha en Tuscon i hallen...? Har du hört efter även hos din Hyundai-handlare...? :?
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
"Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 137 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 116 000-128 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson."

Så 95´ kanske är ok som inbyte.
MVH Johan

7
Vet inte om den värderingen är rätt
Min skulle kosta 227800 hos en handlare ....jag gav 230000 för den för 7 månader sen
tror att du får bäst pris om du kan sälja den privat eller hos en Hyundai handlare
Du kan ju göra en test och se vad du skulle få i inbyte på den om du handlade en santa fe
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

8
joeng38 skrev:"Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 137 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 116 000-128 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson."

Så 95´ kanske är ok som inbyte.
har du kvar bilen? :wink:

Jag tycker det låter som ett skambud. Jag jämför med min SF -02 V6 exkl med 6300 mil på mätaren:
"Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.
Köppris 139 700 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 118 000-130 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson."
Hos en Hyundaihandlare får jag på schablon utan förhandling 120.000 vid inbyte till en ny CM.

Du borde kunna hamna i privatprisintervallet vid inbyte hos en handlare tycker jag i alla fall (med min begränsade erfarenhet...)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

9
Jag bjöds 118´hos en annan Hondahandlare. Jag skall till Hyundai och fråga vad de bjuder ifall jag tar ut en santa. Jag har i dagsläget några bilar jag kan tänka mig byta till i höst.
Honda CRV
Santa Fe
Tucson
MVH Johan

10
Precis - fråga runt; det finns massor att tjäna!

Generellt är det så att märkeshandlaren bjuder ojämförligt bäst för inbytet när man vill ta ut en bil från samma tillverkare.

Vill man byta märke så lönar det sig att kika efter handlare som säljer både det märket man åker och det märke man är intresserad av:
man kan åka tvärs över landet och ändå få en kalasfin milersättning....

Vid vårt byte var vi påtagligt låsta till Hyundai; andra handlare bjöd skampriser på vår SM när vi tittade efter ny suv.

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

11
Swedefe skrev: Vid vårt byte var vi påtagligt låsta till Hyundai; andra handlare bjöd skampriser på vår SM när vi tittade efter ny suv.
Swedefe
mmm jag undrar vad jag ska göra när jag ska byta mm,,,,, köpa en ny Santa CM som jag inte är så sugen på men får bra i inbyte eller byta märke och få sämre betalt,,,, pratade förresten med en bekant som är platschef på en bilfirma här i Nacka (inte Hyundai), och han sa att ska man byta in sin SUV så ska man göra det nu och inte köpa ny SUV - de bilarna kommer att vara mer eller mindre osäljbara om ett par år.

Isch hemska tanke att behöva byta till nån lågsniffare isch :shock: :shock:
"Joppe"

12
de bilarna kommer att vara mer eller mindre osäljbara om ett par år.
Joppe - den som lever får se.
F.ö. så ger jag inte mycket för spågummor och spåmän.

För min egen del så är det totalt ointressant om hans kristallkula för en gångs skull visar rätt, för jag har inte en tanke på att sälja pärlan, inte ens om några år.

13
Joppe skrev:
Swedefe skrev: Vid vårt byte var vi påtagligt låsta till Hyundai; andra handlare bjöd skampriser på vår SM när vi tittade efter ny suv.
Swedefe
mmm jag undrar vad jag ska göra när jag ska byta mm,,,,, köpa en ny Santa CM som jag inte är så sugen på men får bra i inbyte eller byta märke och få sämre betalt,,,, pratade förresten med en bekant som är platschef på en bilfirma här i Nacka (inte Hyundai), och han sa att ska man byta in sin SUV så ska man göra det nu och inte köpa ny SUV - de bilarna kommer att vara mer eller mindre osäljbara om ett par år.

Isch hemska tanke att behöva byta till nån lågsniffare isch :shock: :shock:
Vad grundar han det på ??

förstår inte hur bilar med helt normal förbruknig skulle vara osäljbara om ett par år. Tvärt om markanden för SUV:ar växer kraftigt.

Däremot har Tuscon och SF fått hård konkurens.

14
joeng38 skrev:fullservad, nya s-däck i måndags, nya dubbdäck på alufälg nov-06, dragkrok, Defa varmup. Inga bucklor eller större repor. "brukskick" invändigt dvs lite repor i plasten i bakluckan.
Vilken årsmodel, hur många mil och vilken variant.

15
brodeur
- i avvaktan på att joeng38 skall svara, kan jag som utomstående ändå inte låta bli att gissa på att det gäller kärran som han angivit vid sitt nick - Tucson 2.7 V6 Aut Exclusive 2004 - 9600 mil

- Har jag Rätt eller Fel joeng38? :wink: