Annons

Köp båge inte drag

16
para skrev:Då var det beställt!

Blev en 5-sits, exclusive, diesel med automat. Gun-metallic med mörk inredning och integrerad stereo. Kan få den i Feb men kommer vänta till mitten av Mars så jag slipper trassla med vinterdäck.
Drag kanske jag eftermonterar senare, har behovet ungefär 1-2ggr per år och då blir 8900:- ganska dyrt.
Jag har en båge som passar till den bilen fall det skulle vara något http://www.blocket.se/vi/10365367.htm?ca=1_9_s
Annons

17
Tjenare Para!

Welcome onboard får jag önska först. Här finns många trevliga figurer att umgås med så du kommer säkert att trivas. Jag kan bara konstatera att du har VÄLDIGT bra smak i form av bilval. Jag har precis hämtat hem en likadan bil som du har beställt! Jag är så nöjd att flinet går runt huvet i flera varv. En TOTAL upplevelse helt enkelt! har aldrig varit så nöjd med en bil som med denna :D :D :D

Färgen är klockren, dieseln är gudago, man sitter som en prins över alla andra (jag kom ju från en V50 så skillnaden är milsvidd). Glöm inte att ta en titt på tillbehörssidan för lite personlig styling...!

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

18
svartbjorn skrev:
...Jag är så nöjd att flinet går runt huvet i flera varv. En TOTAL upplevelse helt enkelt! har aldrig varit så nöjd med en bil som med denna :D :D :D
Färgen är klockren, dieseln är gudago, man sitter som en prins över alla andra (jag kom ju från en V50 så skillnaden är milsvidd).....
Detta var mycket roligt att höra (läsa)! Fast jag är naturligtvis inte ett dugg förvånad... :lol: :lol: :D :D :D
Tycker ju likadant... 8) 8)

(När får vi se underverket på bild... :oops: :mrgreen: :mrgreen: ?)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

20
svartbjorn skrev:(jag kom ju från en V50 så skillnaden är milsvidd).

Mvh
Svartbjorn
Underbart! En själsfrände...eller nåt.
Jag är i samma sits kan man säga. Har inte lagt någon beställning än (måste tajma ihop det med avveckling av nuvarande åk) men kommer att göra inom kort.

Måste ju passa på att fråga Svartbjörn om det är något du saknar från V50? Jag vet, dum fråga, men rent teoretiskt skulle det kunna vara något.
Jag kan tänka mig att jag kommer att sakna prestandan till exempel, men o andra sidan verkar Santan ha så mycket annat att erbjuda som familjebil att det är försumbart.

Det här med tillbehör har diskuterats en del här har jag sett...
Frontbåge + sidosteg är tex ett "måste". SAM-Safari har en del trevliga saker till bra priser, men Hyundai's pris på sidostegen verkar ligga bra.
Frågan är, ni som är lite mer insatta, de sidosteg som säljs genom ÅF...är det STEG eller bara RÖR?
I min offert står det "sidosteg" 9600:-/inkl.mont (att jämföra med exv SAM som tar 8395:- och jag får montera själv). Är det steg är det ok pris men är det bara rör är det inte så bra pris.

Sen ska man ju bestämma färg och sånt (lyxproblem..) Jag är överens om färgen...inte frugan, så vi får väl se :wink:

Några andra synpunkter från er som redan shoppat er lyckliga..?
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

21
Hej Anders!

Trevligt med själsfränder :wink:

Welcome onboard till vårt forum!

Jag fick till slut sålt min V50 men det satt långt inne. Tre mån hade jag bilen till försäljning, tre st ringde och den sista blev det affär med. Inte lätt således. Troligen en för dyr historia för att sälja privat. Men jag sparade 25.000 kr på santaaffären så tacksamheten lyser.

Saknar jag något som V50:n hade, nä, inte direkt. Du kommer säkert sakna prestandan men mina 140 hästar i volvon gör varken från eller till. Visst är den rapp och direkt att köra, utan tvekan, men jag trivs så suveränt bra i nysantan att V50:n bleknar och blir dunklare för varje dag. Är jätteglad att slippa den om jag ska vara ärlig.

Frontbåge ett måste, jajjamän, helt rätt. Sidosteg, helt klart. Mina kallas "running boards":
Bild
Syns kanske inte så bra på denna bild men dock. Frontbågen från Kama produkter (http://www.kamaprodukter.se/103.asp). Fler bilder hittar du via Bilarkivet & svartbjörns bilder. Sidorör är en ren styling tycker jag, ett sidosteg innebär åtminnstonde en hjälp då man behöver upp i takboxen. Visst, klivet ut ur bilen blir längre med sidosteg, men man vänjer sig snart.

Lycka till med dina val och ställ gärna fler frågor!
Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

22
Hej och mycket välkommen till forumet för själsfränder, Anders!
Jag kan bara hålla med Svartbjörn om att GoSantan är ett val man inte ångrar. Hade Ur-Santan i tre totalt bekymmersfria år, och bytte i somras till CM:en, och är ännu mera nöjd!
På 03:an hade jag både frontbåge och sidorör - som, precis som Svartbjörn säger är enbart styling - men på GoSantan har dessa uteblivit så när som på en spoiler, samt extralysen från www.extraljus.com/ ,se http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... 2&start=15)
I övrigt är det ju alltid den egna smaken eller behovet som fäller det slutliga avgörandet, och med de valmöjligheter man har med Santan (både SM:en och CM:en) är GoSantan en bil jag varmt rekommenderar!
Så: Välkommen till forumet, Anders!
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

23
Oj, vilket välkomnande...och snabbt oxå. Tackar!

"Bekymmerfritt"...Det är lösenordet för mitt bilköp nu.

Nu är det bara ett par frågor som ÅF ska få svara på också, sen blir det beställning (lite beroende på vad ÅF svar förstås, men de verkar inte omöjliga ;-)

Vissa saker har man ju ett påhittat behov för, men som det ser ut nu blir det en 7-sts/bensin med automat. Svart met (om jag får som jag vill...) och infällbart drag samt motor-/kupévärmare. Ingen stereo. Det vill jag välja själv...

Resten får komma efterhand, det gäller att suga på karamellen lite och inte bara knapra i sig allt direkt :wink:

En snabb koll på försäkring visar att IF faktiskt var klart billigast (eller minst dyra...) för min del.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"

Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

24
anders skrev: En snabb koll på försäkring visar att IF faktiskt var klart billigast (eller minst dyra...) för min del.
En liten detalj...
Första halvåret har (hade?) Hyundai Försäkring (eg. Folksam, tror jag) ett förmånserbjudande som innebar - tillsammans med vagnskadegarantin - en premie på c:a 500 kronor för en helförsäkring; Kolla om det erbjudandet står kvar! Det kan ju vara något, åtminstone första halvåret... :wink:
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

25
Halloj!

Den försäkring som Skäreläjan skriver om via Folksam fick jag strax före nyår så har du tur står erbjudandet kvar, ingen dum deal faktiskt, fria mil och allt!

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

27
Välkommen anders till forumet och lycka till med beställningen! :D

När du sedan ska lackbehandla bilen så får du höra av dig, för vi har fixat till en bra Ditec-deal i Sthlm.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

29
Hej och välkommen till forumet, Patrick!
Sedärja, ClasseClas; Jättekul att det plockar till med träffdeltagandet! :D
181 Skäreläjan

Numera Jeep Cherokee -15

30
Välkomna alla nya forumskribenter.

Grattis till bilen Anders.

Skall på Fredag hämta ut min Diesel, Svart.

Jag har köpt sidorör som är ovala och lämnat dom hos Hyundaihandlaren som monterar på dom.

Skall försöka ta ett foto så snart som möjligt så ni får se hur dom ser ut.

Lite lull lull måste sätta på, det lyfter bilens totala utseende (anser jag).

Grattis igen alla nya forum deltagare.

KCR boxen är redan beställd!!!!!