Det kan ju kanske vara som så att dom första bilarna fick dom rätta mattorna, men sen när antalet bilar sköt i höjden så får dom inte tag på dom rätta mattorn för dm hinenr inte produceraas i den takt, o då stoppar dom i mattor som igentligen inte ska vara där.
Vad det gälelr gas pedalen om den ska vara hängade elelr fast i golvetså beror dte på vad det är för bil, sitter man högt vill jag helrde ha en hängande, för det är skönare man sitetr bättre.
medans att sitter man i en låg bil så hamnar man oftast inte så högt i sätet o då är dte bättre me en gaspedal som sitter fast i golvet.
jag har en som siter fast i lastmaskinen o sitter man o kör många timmar så sliter det hårt på lår o fötter.
Annons
244
Det är inte lätt att kräva "riktiga" mattor när man beställer bilen, hur mattorna ser ut ser man ju först när bilen hämtas ut.
Om man beställer en bil för 320000kr tänker väl man inte på att den levereras med urkassa mattor.
// Lennart
Om man beställer en bil för 320000kr tänker väl man inte på att den levereras med urkassa mattor.
// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
VW Amarok -12
Yamaha 1600
246
Va glad du som har ett riktigt reservhjul...Lenn98 skrev:Det är inte lätt att kräva "riktiga" mattor när man beställer bilen, hur mattorna ser ut ser man ju först när bilen hämtas ut.
// Lennart
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
247
Har fortfarande inte fått svar från generalagenten om vad det skulle var för uppgraderingar 2011 skulle ha jämfört med 2010 - modellen. Har dock sökt på nätet och blivit varse tre saker som man ändrat på 2011-modellen:
Man har förfinat och ändrat programvaran till den elektroniska servo-styrningen på något sätt.
Vet ej att någon klagat på denna.
Man har också bytt ut stötdämparna (vilket jag läst i annan tråd, varit problem med) till något som heter: Amplitude Selective Dampers, vilket enligt vad jag kommit fram till betyder:
Kör man över mycket ojämn mark så styvar dämparna upp sig med automatik (eller mekanik).
Det kan också betyda att man från förarplats kan välja hur stötdämparna skall fungera (typ: sportlägen comfort m.m.). Denna varianten tror jag inte man har kostat på sig!
I dagligt tal förkortat ASD.
Man pratar dessutom om att ljudisoleringen mot vägljud blivit bättre.
Tyvärr så verkar det som att uppgraderingen varken innehåller xenon- eller Led- ljus!
Vet ej mer i nuläget och vill inte pressa min säljare mer just nu - återkommer när jag klämt ur mer!
@nders
Man har förfinat och ändrat programvaran till den elektroniska servo-styrningen på något sätt.
Vet ej att någon klagat på denna.
Man har också bytt ut stötdämparna (vilket jag läst i annan tråd, varit problem med) till något som heter: Amplitude Selective Dampers, vilket enligt vad jag kommit fram till betyder:
Kör man över mycket ojämn mark så styvar dämparna upp sig med automatik (eller mekanik).
Det kan också betyda att man från förarplats kan välja hur stötdämparna skall fungera (typ: sportlägen comfort m.m.). Denna varianten tror jag inte man har kostat på sig!
I dagligt tal förkortat ASD.
Man pratar dessutom om att ljudisoleringen mot vägljud blivit bättre.
Tyvärr så verkar det som att uppgraderingen varken innehåller xenon- eller Led- ljus!
Vet ej mer i nuläget och vill inte pressa min säljare mer just nu - återkommer när jag klämt ur mer!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009
Leveranser
248Hej,
Jag har hämtat ut min bil idag, (hade fått lev. den 25/2-11, men fick för någon vecka sedan att den skulle komma skiftet Nov/Dec), så det blev i Nov.
Fick en alldeles utmärkt genomgång av säljaren, har köpt ett 20 tal nya bilar under åren men min första Hyundai, och det var den bästa genomgång jag fått av någon bil.
Min bil har EL beteckning.
Den har även ett Auto läge på ljuset, som ej skall finnas enligt instruktionsboken, så det är boken som inte hänger med.
Bilen är:
IX35 2,0 Bensin A6 Exclusive Infra Red
Och kommer nu att ändra min signatur.
Jag har hämtat ut min bil idag, (hade fått lev. den 25/2-11, men fick för någon vecka sedan att den skulle komma skiftet Nov/Dec), så det blev i Nov.
Fick en alldeles utmärkt genomgång av säljaren, har köpt ett 20 tal nya bilar under åren men min första Hyundai, och det var den bästa genomgång jag fått av någon bil.
Min bil har EL beteckning.
Den har även ett Auto läge på ljuset, som ej skall finnas enligt instruktionsboken, så det är boken som inte hänger med.
Bilen är:
IX35 2,0 Bensin A6 Exclusive Infra Red
Och kommer nu att ändra min signatur.
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
250
Jättegrattis, Svedala!!!!
Precis som jag trodde så blev du nöjd med säljaren (hittills e kanske bäst att säga - efter alla bakslag man läst om här)!
Nu bara MÅSTE jag ta min säljare i rock-kragen, eftersom jag skrivit på 1½ månad tidigare!
Fick du någon form av kompensation för leveranstiden? Du visste ju förstås att det skulle ta tid och som första i forumet fått din bil tidigare än utlovat, men bara en fråga i alla fall.
Lycka till!
@nders
:dregla: :wow:
Precis som jag trodde så blev du nöjd med säljaren (hittills e kanske bäst att säga - efter alla bakslag man läst om här)!
Nu bara MÅSTE jag ta min säljare i rock-kragen, eftersom jag skrivit på 1½ månad tidigare!
Fick du någon form av kompensation för leveranstiden? Du visste ju förstås att det skulle ta tid och som första i forumet fått din bil tidigare än utlovat, men bara en fråga i alla fall.
Lycka till!
@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
251
Hej, tyckte att det var lite svårt att begära kompensation när leveransen sker 3 månader tidigare än förväntat, fick däremot blommor så min fru blev också glad.andteg skrev:Jättegrattis, Svedala!!!!
Lycka till!
@nders:dregla: :wow:
Fick veta att man alltid fick fri lånebil vid service och ev. problem.
Har Hyundai återförsäljare normalt detta?
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red
254
Såvitt jag vet, får i regel bilfirman det som återstår, då de avregistrerar bilen efter ägarbytet.Fenix skrev:Vet någon vad som gäller när man bytt bil och det finns skattepengar kvar på den bil jag byter in i det här fallet 431:-. Är det jag eller bil firman där jag bytt in bilen som får pengarna? Ni andra kanske har bättre koll, hur blev det för er
Säljs sedan bilen, får den nye ägaren snällt betala skatten fram till nästa uppbörd...
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"