Annons
Annons

257
En sak som slog mig precis, att det är brist på information från Hyundai råder det tydligen inga tvivel om när man läser vissa inlägg.

Jag mailade faktiskt min säljare förra veckan bara för att se vilken respons och servicenivå dom ligger på. Jag har dock inte hört halv sju än vilket i min värld är märkligt. Jag jobbar själv inom försäljning och att hålla en hög service nivå med snabba svar är för mig självklart, även om man inte har alla detaljer med ledtider osv. Huvudsaken är att man svarar och visar att man bryr sig.

Fundererar på att ringa och hota med lite kontraktsrivning bara för att få en reaktion :)

// C

258
Som sagt tidigare, när kontraktet är påskrivet är man plötsligt iskall för säljaren

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

260
Calleman skrev:Det är ju världsklass :)

// C
Välkommen i forumet!
Skulle vara intressant att veta varifrån du kom och vilken modell du beställt(i profilen). Gärna också vilket datum du skrivit kontraktet på och när du är lovad att få bilen!
Detta bara för att vi övriga skall veta i vilken status du är - och vad du kan förvänta dej! Här finns (tyvärr) en hel del erfarenhet i detta forum!
Var har du köpt din bil?
Det finns folk som har erfarenhet av olika försäljare - och framförallt har du skrivit nyligen - kanske läge att fundera!
--
Var själv hos min ÅF idag! Hade hoppats på någon glad överraskning - med tanke på vad Svedala berättade. TJI fick jag!
Troligen har Svedala fått en bil som blivit avbeställd - som passade just honom! Det tycks finnas en ganska många som tröttnar just nu och avbeställer och då gäller det att passa in den bilen till den rätta kunden.
Det stod just "min bil" hos min ÅF idag - dock skulle den levereras till en annan som beställt senare. Felet var att den var "cool brown" - i övrigt identisk! Varför valde man färg - man kunde sagt bara-grundmålad - sen får vi se vad det blir?
Vid koll i datorn hos ÅF så var min bil nu framflyttad till Mars 2011! En månad till! Börjar faktiskt misströsta och hålla med den sarkastike som inte tyckte det var lönt för mej att beställa vinterdäck!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

261
Calleman - hittade "din ingång" på fourmet via - köpt bil i karlstad-
Bra att du hittat till denna tråden istället!
Som sagt välkommen till måååånga olika erfarenheter!

P.S. Datera upp din profil - så är det lättare att följa dej genom processen!
Som du märker är det många "processer" på gång!

@nders i Malmö
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

262
Efter lång tids väntan fick jag min bil, sammanfattning bra kontakt med säljaren
och ytterligare en rabatt för den långa väntetiden, Bra genomgång av bilen vid leverans, Kontaktade även reservdelsbutiken under väntetiden med en del frågor upplever att dom tar god tid med kunderna. Så för några dagar sen en trevlig överraskning säljaren ringde upp och undrade om allt gått bra med bilen m.m.
Kan starkt rekommendera BilCenter i Avesta :D
ix35 CRDi-R M6 Sport 4WD Black Pearl -10
i30 Kombi -18

263
Även jag fick idag också veta att min leverans har blivit framflyttat ytterligare en månad till februari :shock:

Nu på fredag så passerar jag ½ års väntan. ja 26 veckor är faktiskt ett halvt år.

Det jag tycker är konstigt är brevet som jag fick från Hyundai. I brevet jag fått skrivs inget alls om kompensation i någon form. Jag undrar om det kommer att bli någon? Brevet är det är daterat 2010-10-21 och försäljningsdirektören (M R) skriver ”Vi får nu daglig information om att produktionstakten ökar och hoppas och tror att just Er bil snart ska kunna levereras”
I mitt fall verkar det där halvtama löftet inte kunna infrias, för hur i jösse namn kan man samtidigt som man säger att produktionstakten ökar flytta fram leveransen ytterligare en månad, det borde ju vara tvärt om inte sant?

Jag börjar surna till nu......
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011

264
Sten, vill du ha kompensation får du kräva det. Du kommer inte att få något utan vidare. Ställ krav!
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

266
andteg skrev:
Calleman skrev:Det är ju världsklass :)

// C
Välkommen i forumet!
Skulle vara intressant att veta varifrån du kom och vilken modell du beställt(i profilen). Gärna också vilket datum du skrivit kontraktet på och när du är lovad att få bilen!
Detta bara för att vi övriga skall veta i vilken status du är - och vad du kan förvänta dej! Här finns (tyvärr) en hel del erfarenhet i detta forum!
Var har du köpt din bil?
Det finns folk som har erfarenhet av olika försäljare - och framförallt har du skrivit nyligen - kanske läge att fundera!
--
Var själv hos min ÅF idag! Hade hoppats på någon glad överraskning - med tanke på vad Svedala berättade. TJI fick jag!
Troligen har Svedala fått en bil som blivit avbeställd - som passade just honom! Det tycks finnas en ganska många som tröttnar just nu och avbeställer och då gäller det att passa in den bilen till den rätta kunden.
Det stod just "min bil" hos min ÅF idag - dock skulle den levereras till en annan som beställt senare. Felet var att den var "cool brown" - i övrigt identisk! Varför valde man färg - man kunde sagt bara-grundmålad - sen får vi se vad det blir?
Vid koll i datorn hos ÅF så var min bil nu framflyttad till Mars 2011! En månad till! Börjar faktiskt misströsta och hålla med den sarkastike som inte tyckte det var lönt för mej att beställa vinterdäck!

@nders
Hej Andteg

Bilen är beställd hos Svema i Karlstad. Egentligen är inte själva ledtiden ett jätteproblem för mig då jag var inställd på att få vänta. Däremot tycker jag att det inte är mer än rätt att man håller sina kunder uppdaterade.
Bilen ska levereras i December enligt ÅF, i värsta fall Januari men det känns tveksamt just nu :)
Väntar på en IX35 2.0 Comfortplus Cassa White - Beställd 26/8 - 10

267
Nu börjar jag tröttna, fick idag besked om leverans i Feb 2011, biljävelsatan beställdes 26/3 2010.
Cassa White 2wd diesel verkar inte vara modellen man skulle valt....

268
Vi var och beställde en silverfärgad 2,0 crdi(disel) på 134 hk, beställd den 10 april. Visserligen ville vi ha drag på den så det är kanske det som krånglar....Bilen var vi lovade att få i juni sen har den flyttats fram en månad åt gången.

269
jompan skrev:Vi var och beställde en silverfärgad 2,0 crdi(disel) på 134 hk, beställd den 10 april. Visserligen ville vi ha drag på den så det är kanske det som krånglar....Bilen var vi lovade att få i juni sen har den flyttats fram en månad åt gången.
Påstår ÅF att du ska få din bil i februari till dig med?
Jag misstänker att där leveransmånaden som står i datasystemet hos ÅF inte betyder ett smack! Om du och Martin väntat så mycket längre än mig borde ju era bilar komma betydligt tidigare än min. Nu tror jag att min leverans med största säkerhet inte blivit framflyttad för sista gången ännu. Fy fasen vilken dålig service, det är en gåta att man inte från fabrik har bättre koll på logistiken, det borde vara ganska enkelt att räkna ut ett ungefärligt leveransdatum. Istället flyttar man hela tiden fram någon månad till när den påstådda leveransen inte kan hållas. Februari står det säkert på de allra flesta bilar som ligger i order nu gissar jag. Och tänk att det tror jag är Hyundai i Sollentuna som är pappa till det när de inte får någon info från fabrik. Förmodligen kommer väntetiden att sluta på 1 år i runda svängar. Det är så dåligt så det liknar ingenting, hade jag vetat detta hade jag beställt ett annat märke för länge sedan och förmodligen haft en ny bil idag.
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R A6 Sport,CoolBrown 2011