Annons

31
Vet inte. Jag mejlade säljaren hos Bilia idag för att höra om de har priser tillgängliga, eller vet var man vänder sig för att få fatt i prislistan. Ännu har jag inte fått något svar.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.
Annons

32
Okej då vet jag, får vänta ett tag till och se om du får något svar.

Förresten :idea: otroligt snygg bild på bilen du har fotat :)
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

33
Fick reda på en i mina ögon korkad grej, i och med att min bil inte ännu inte befinner sig i produktion tänkte jag glad i hågen "uppgradera" fälgarna ifrån mina 17" till ett par 18" såg ett par riktigt fina i tillbehörskatalogen.
Men tydligen så går det ej att uppgradera utan man måste köpa en hel uppsättning 4st nya hjul, för hyundai byter inte tillbaka de befintliga 17" original hjulen.
Då står man där med två uppsättningar sommar hjul, då jag köpte ny bil på Volvo sist kunde man uppgradera hjulen för en ganska billig penning.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

34
Fenix skrev:Okej då vet jag, får vänta ett tag till och se om du får något svar.
Svaret var enkelt: Mejla eller ring och fråga efter priser på de delar jag är intresserad av. Det verkar inte finnas någon kundprislista att få ut. Frågan är om det finns några tillbehör heller då mattor och plastdelar jag beställde för ett par veckor sedan fortfarande lyser med sin frånvaro...
Fenix skrev:Förresten :idea: otroligt snygg bild på bilen du har fotat :)
Tackar! :-) Det är bilen som äntligen efter 22 veckors väntan landade hos mig förra månaden.
mvh / Christian

35
Hej.

Lastbågar och matta bak kostar tillsammans 2014:-, tog ca en vecka att få fram för Haag&Carlsson i Nyköping. Bågarna passar railsen på en exklusive hoppas jag. (har inte hämtat grejjorna ännu)

Mvh/E

36
Här är några tillbehörspriser från ovan nämnda tillbehörsbroschyr, och som är rykande aktuella:

Textilmattor, 4 st, "velour" 667 kr.
Bagagerumsmatta, "gummi", 620 kr.
Skyddsplast (svart) för nederkant till bagageutrymme, 298 kr.
Ipod-kabel 564 kr.
Backkamera (i backspegel) inkl. montering, 9 028 kr.
mvh / Christian

Re: Tillbehör

40
Pendlare skrev:
SuperMek skrev:Ipod-kabel 564 kr.
Köpte en sån där iPod-kabel och fick den för en femhundring jämnt. Det tyckte jag var skamligt dyrt för en fjuttig liten kabel.
Jupp, någon tjänar grymmepengar här...
mvh / Christian

41
Någon som köpt dieselvärmaren och vet priset? tänkte kolla här innan jag ringer och hör efter själv.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

Fenix

42
Jag har beställt en Webasto-värmare i samband med att jag beställde!
Tyvärr finns ingen förberedelse för denna hos Hyundai (inte för några andra asiater heller, vad jag vet)!
Volvo har det ingående i priset till deras större dieslar och VAG-gruppen tar 9.000:- för en installation i ett förberett motorrum där även kablarna är lagda från fabrik.
När jag beställde min bil frågade jag efter offert på ett par olika bilfirmor - och alla hamnade i spannet 24.000:- till 27.000:- för värmare, installation och tidur!!!!
Svindyrt, men typiskt för asiaterna!
När jag skulle ha farthållare till min nuvarande bil (Outlander 2004) kostade eftermonteringen 9.000:-!!!!
Hade jag vetat vad de satte in hade jag gjort det själv för halva pengen!

Det är nog svårare med motorvärmaren och jag vet att den är dyr i sig själv när man köper den lös. Verkstäderna tycker inte heller om eftermontering och debiterar därefter (internt), vilket leder till höga priser för oss kunder!

Dock har ALLA jag pratat med sagt att investeringen är bra - även här i Skåne- men än mer ju högre upp du bor! Fungerar klanderfritt och vilken komforthöjning när det är kallt!
8)
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

43
Skulle också vilja ha en dieselpanna i IX:en. Tycker det är svagt att det inte finns som standard tillbehör. Som andteg säger är priset för eftermontering i saftigaste laget.
Har dieselpanna på Forden och den är helt klart guld värd, redan nu i Oktober.
Har man bara batteri som är ok är driftsäkerheten 100%.
Att priset är så högt tror jag mest ligger i arbetskostnaden. Brännaren i Forden har tex. egen bränsleledning+ returledning till tanken, anslutning till bilens kylvattensystem och termostatstyrning av kupefläkt.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

44
:shock: Hujedamej 24-27000:- gulp, så skönt är det inte med dieselvärmare.
Fick pröjsa 5000:- till firmabilen en caddy -10 klart överkomligt.
Det är synd att de inte har förberett för dieselvärmare skulle kunna tänka mig 10 000:- max, får klara mig med mv och kupevärmar uttag :(

Tack för svaret andteg :wink:
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14