Jag vet inte mycket om den förutom att det nu verkar vara Hyundais "egna" navigator. Huruvida den finns för Europa är oklart. Hade inte säljaren någon information om navigatorn?
Du kan i alla fall se bild på den på den Koreanska sidan: http://www.hyundai.com/kr/ShowRoom/Show ... 3_1_1.html
Jag blir alltid förskräckt över Norska priser. Att priserna är höga vet alla svenskar som varit i Norge, men jag undrar, är det staten som lägger på skatt eller är det Hyundai som ser en möjlighet att ta ut mer pengar. Jag tänker på priskillnaden mellan den gamla och nya motorn. Varför får ni betala 130 tusen norska kronor när vi inte betalar ett öre mer än för föregående model?
Uppdaterat: Inser att det är duktiga skatter på hästkrafter.
Annons
32
Joda, info hadde han, og oppdateringer gjorde de når bilen var på service, men han hadde ikke bil inne med dette på.Siclair skrev:Jag vet inte mycket om den förutom att det nu verkar vara Hyundais "egna" navigator. Huruvida den finns för Europa är oklart. Hade inte säljaren någon information om navigatorn?
Du kan i alla fall se bild på den på den Koreanska sidan: http://www.hyundai.com/kr/ShowRoom/Show ... 3_1_1.html
Jag blir alltid förskräckt över Norska priser. Att priserna är höga vet alla svenskar som varit i Norge, men jag undrar, är det staten som lägger på skatt eller är det Hyundai som ser en möjlighet att ta ut mer pengar. Jag tänker på priskillnaden mellan den gamla och nya motorn. Varför får ni betala 130 tusen norska kronor när vi inte betalar ett öre mer än för föregående model?
33
Hejåvälkommen Denzo!Denzo skrev:Har också beställt en ny santa premium 7 2012, men man vet inte mycket om hur dom är utrustade egentligen. finns inte mycket på nätet om vad som har förendras gemfört med 2011
Missade dig i början av denna tråd tyvärr.
Jag förundras lite över denna facelift 2012. Hyundai pumpar ju nya modeller vart 6:e år och kör en facelift efter 3-4 år. Det känns igen på Santa Fe som kom år 2000 (internationellt), facelift 2004 och därefter CM 2006 med sin facelift 2010 (+ ny drivlina ej att förglömma).
För Tucson så kom den 2004 fram och såldes till 2009-2010, vartefter ix35 tog över.
För mig känns det därför jättelogiskt att det kommer en helt ny Santa Fe/ix45 redan under nästa år, 2012, åtminstone för en eller flera marknader internationellt. Jag inbillar mig att Santa Fe som modell är tillräckligt poppis för att Hyundai ska vilja fortsätta med den.
Så, än en gång, lite förvånande är det med en facelift nu. Kanske är nästa modell försenad och kommer först under 2013.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Toyota Auris 1.8 HSD -13
34
Hei
På CM var det vel en liten oppgradering mellom 08 og 09 og, det kom da nye speilhus, med blinklys utvendig, det kom ny stereo, og 4x4 knappen ble flyttet til ventre side for rattet, så USB-tilkoblingen for IPod-IPhone fikk plass i midten mellom setevarmerbryterene. Det er vel og en forskjell på rattet og bryterene der.
dette var jo ikke store greiene, men litt da...
CM var det jo spionbilder av flere år før den kom, men har noen sett noe til santafe sin etterfølger, som vel heter iX45?????
På CM var det vel en liten oppgradering mellom 08 og 09 og, det kom da nye speilhus, med blinklys utvendig, det kom ny stereo, og 4x4 knappen ble flyttet til ventre side for rattet, så USB-tilkoblingen for IPod-IPhone fikk plass i midten mellom setevarmerbryterene. Det er vel og en forskjell på rattet og bryterene der.
CM var det jo spionbilder av flere år før den kom, men har noen sett noe til santafe sin etterfølger, som vel heter iX45?????
35
Hej,
Verkar som nya Santan heter iX45, finns en del att se om man googlar, vissa bilder mer eller mindre täckta, exempelvis den här:
http://thekoreancarblog.com/tag/hyundai-ix45/
Det enda som sticker ut med Santa Fe 2012 som jag i och för sig klarar mig utan är Hill-decent knappen och Xenon-ljusen.
Ska bli spännade att följa med och se vad som ändras framöver, undrar om 2012 santor kommer med en mer extensiv face-lift för att få ut de sista CM-bilarna ?
Kul om det kommer några hybrid-santor i iX45, skulle kunna avgöra om man ska byta upp sig senare?!
Det verkar som iX45 behåller växellådorna men justerar bränsleinsprutningen från 2010-2012 år modeller till något vassare.
Verkar som nya Santan heter iX45, finns en del att se om man googlar, vissa bilder mer eller mindre täckta, exempelvis den här:
http://thekoreancarblog.com/tag/hyundai-ix45/
Det enda som sticker ut med Santa Fe 2012 som jag i och för sig klarar mig utan är Hill-decent knappen och Xenon-ljusen.
Ska bli spännade att följa med och se vad som ändras framöver, undrar om 2012 santor kommer med en mer extensiv face-lift för att få ut de sista CM-bilarna ?
Kul om det kommer några hybrid-santor i iX45, skulle kunna avgöra om man ska byta upp sig senare?!
Det verkar som iX45 behåller växellådorna men justerar bränsleinsprutningen från 2010-2012 år modeller till något vassare.
/Jake
Hyundai Santa Fe 2011 Aut 5-E Carbon Grey
Hyundai Santa Fe 2011 Aut 5-E Carbon Grey
36
Jo, det stämmer, men jag betraktar inte det som facelift, utan snarare "minor improvements".vegard skrev:Hei
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Toyota Auris 1.8 HSD -13
38
För mig som kommer från en 2008 är skillnaden stor. Den nya motorn och växellådan ger bilen en del av det den den alltid saknade, respons. Växellådan i den äldre fick en hel del kritik i testerna och det kan man hålla med om. Den har aldrig strulat men kick down har en fördröjning på minst en sekund. Motorn arbetar på men det är som om växellådan suger upp kraften och bara lämnar en del till drivning.
Styrningen på en 2011 är även den förbättrad. Alla andra mindre detaljer höjer känslan avsevärt.
Ix45:an imponerar inte på mig. Jag tänker då främst på interiören. Den påminner en hel del om i40. Det ser enligt mig väldigt plastigt ut. Formgivningen leder mina tankar till Transformers. Önskar att Hyundai kunde skippa sin blåa bländande belysning eller i alla fall införa nattbelysning.
Önskar att Santa Fe:n hade fått tagit sitt eget designspråk.
Styrningen på en 2011 är även den förbättrad. Alla andra mindre detaljer höjer känslan avsevärt.
Ix45:an imponerar inte på mig. Jag tänker då främst på interiören. Den påminner en hel del om i40. Det ser enligt mig väldigt plastigt ut. Formgivningen leder mina tankar till Transformers. Önskar att Hyundai kunde skippa sin blåa bländande belysning eller i alla fall införa nattbelysning.
Önskar att Santa Fe:n hade fått tagit sitt eget designspråk.
Santa fe 2012 CRDI-R A6 Premium 5
Stone Grey
Stone Grey
40
"örnen har landat" stod det i ett sms i morse, det var i från Hyundai säljaren. 1v efter beställning
hämtade den i eftermiddags. Vilken fin bil, jag hade inte sett färgen riktigt innan (stone gray som den du best, Siclair) jag har också problem med bluetoothen men jag ska tillbaka till handlaren på Månd och få lite genomgång. Nu ska lägga mig och läsa instruktionsboken:) tjoflöjt
43
Grattis Vegard! :biggrin: :biggrin:vegard skrev:Bestillt!!!!!
Bilen er på båten....![]()
![]()
Mina extraljus har du ju sett tidigare...
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
44
Takker så mye.....Skäreläjan skrev:Grattis Vegard! :biggrin: :biggrin:vegard skrev:Bestillt!!!!!
![]()
Mina extraljus har du ju sett tidigare...![]()
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.p ... c&start=15
Måtte klare meg med en 2,0 150 hk diesel med 390 Nm, den kommer jo totalt på ca 560.000 Nkr, og skulle jeg gå for 2,2-literen så er det jo 130.000 Nkr dyrere enn 2,0 motoren, Altså 130.000 for 47 Hk.....
fine lys de du har der....
Var ute å tettet på Hella sine xenon ekstralys, men en pris på rundt 8000 kr er svært mye.... Er redd de lettere vil bli stjålet, enn ekstralys med tradisjonell pære.
Her i Norge har vi jo ikke lov å ha mer enn to ekstra fjernys...
45
Låter kanon... du lär inte bli missnöjadSaio skrev:"örnen har landat" stod det i ett sms i morse, det var i från Hyundai säljaren. 1v efter beställninghämtade den i eftermiddags. Vilken fin bil, jag hade inte sett färgen riktigt innan (stone gray som den du best, Siclair) jag har också problem med bluetoothen men jag ska tillbaka till handlaren på Månd och få lite genomgång. Nu ska lägga mig och läsa instruktionsboken:) tjoflöjt
Härligt!!vegard skrev:Bestillt!!!!!
![]()
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.