Annons

46
Grattis till nya bilen vad roligt :D ,tyvärr kan jag inte säga detsamma jag fick nytt lev besked igår och min bil är ytterligare två mån försenad :evil:

Beskedet fick jag efter att bilfirman jag beställt bilen ifrån kontaktade mig pga mailet jag skickade till hyundai sverige, lite fegt att gå via en återförsäljare för att ge ett svar på mitt mail.
Fick reda på att leverans problemen beror på underleverantörerna som inte hinner tillverka sina saker i samma takt som Hyundai vill spotta ur sig bilar vet ej om det är sant då jag hört många olika orsaker på nätet men det svaret fick jag.
Men varför i hela fridens namn går inte Hyundai ut med detta och meddelar sina kunder så det slipper bli spekulationer om varför.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14
Annons

47
Tråkigt Fenix, men då kanske mina teorier stämmer som jag skrev tidigare i tråden om underleverantörer som inte hänger med.

Klart trist men tyvärr är det nog bara att slicka i sig och svälja om man nu inte avbokar och köper en annan bil.

Vi kanske ska hälsa på antonio och sitta och supa i baksätet :wink:

Jag är klart nyfiken om det kommer att ges någon kompensation när väntan varit så förbaskat lång. Finns det exempel på sådant tidigare än i det där brittiska forumet?

Vad jag förstår så får bara de som beställt innan 20 april i UK som får en värdecheck på i runda svängar ~ 5700 kr att köpa tillbehör för, dessa tillbehör är nog i dagsläget ändå väldigt begränsat på en så ny bilmodell. Så vad skulle man köpa!?

Men finns det andra exempel på liknande fall i Sverige är min fråga och hur har dessa uppgörelser gått till i så fall?

48
Ja du Sten_Hard tyvärr är det nog bara att slicka i sig och svälja och som det verkar så är det underleverantörerna som inte hänger med.

Men han nämnde även att alla nordiska länder tillsammans håller på att se över om det kan komma att utgå någon slags kompensation men vad för slags kompensation nämndes inte, vi får hålla tummarna helt enkelt.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

49
Fenix

Har jag förstått det rätt att du beställde bil 1:a april och att du har leverans i oktober (kanske om de nu råkat tillverka din bil) ???

Då får jag f-n int min förren dec alt början på nästa år..... :evil:

50
Sten_Hard skrev:Kul som tusan för dig antonio! GRATTIS! 20 veckors väntan då kan man säga...
Vad har du för specifikationer på din nya bil?
Det blev en ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus för mig.
Var nära att byta men nu får jag vänta till nästa vecka tills dem
har fixat till den och tvättat och allt.
Jag bjuder på bärs i baksätet :D
Hyundai Atos 1.1 99 | ix35 2.0 CRDi-R M6 2WD ComfortPlus

51
Sten_Hard skrev:Tråkigt Fenix, men då kanske mina teorier stämmer som jag skrev tidigare i tråden om underleverantörer som inte hänger med.

Klart trist men tyvärr är det nog bara att slicka i sig och svälja om man nu inte avbokar och köper en annan bil.

Vi kanske ska hälsa på antonio och sitta och supa i baksätet :wink:

Jag är klart nyfiken om det kommer att ges någon kompensation när väntan varit så förbaskat lång. Finns det exempel på sådant tidigare än i det där brittiska forumet?

Vad jag förstår så får bara de som beställt innan 20 april i UK som får en värdecheck på i runda svängar ~ 5700 kr att köpa tillbehör för, dessa tillbehör är nog i dagsläget ändå väldigt begränsat på en så ny bilmodell. Så vad skulle man köpa!?

Men finns det andra exempel på liknande fall i Sverige är min fråga och hur har dessa uppgörelser gått till i så fall?
Klart de inte hänger med, bilindustrin idiotbromsade när stora krisen kom. Nu har de kapacitetproblem och förlorar försäljning.

Äntligen leverans!

53
Efter 22 veckors väntan skall jag få hämta min ix35a i morgon fredag! En röd diesel 136a. Viss kompensation har avkrävts leverantören som har haft det svårt med leveransbeskeden som har skjutits upp månad för månad. Initialt sas det 8 veckor. Det blev 22...
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

Re: Äntligen leverans!

54
SuperMek skrev:Efter 22 veckors väntan skall jag få hämta min ix35a i morgon fredag! En röd diesel 136a. Viss kompensation har avkrävts leverantören som har haft det svårt med leveransbeskeden som har skjutits upp månad för månad. Initialt sas det 8 veckor. Det blev 22...
Hejåvälkommen SuperMek! Snacka om att ha tålamod... :shock:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

55
Hej och välkommen SuperMek och grattis till nya bilen hoppas du skall trivas med den efter all väntan.
Samma sak har hänt mig sedan jag beställde min bil 1:a April 8v lev tid, sedan 8 v till osv är uppe i 20v nu.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

56
Hej och mycket välkommen till Forumet, SuperMek! :D :D
Gratulerar till nya bilen! :D :D
Håller med ClasseClas - vilket tålamod! :shock:
Men - den som väntar på nå´t gott...! :biggrin: :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

57
> Antonio du verkar vara en tuff kille som kör 2wd, själv skulle jag inte våga mig på detta eftersom vägarna jag vill åka på sällen är som jag vill... i alla fall på vinten..Den där biran tackar jag för :)

> SuperMek jag blir sååå avis... det måste kännas extra bra efter en så lång väntan, det är väl som när man var liten och ville att tomten skulle komma. För mig kan det nog vara läge att tro på tomten igen och önska sig en BILJÄVEL i julklapp :!:

58
Tack för välkomnandet grabbar!
Nu är det snart dags att avhämta bilen, bara timmar kvar. Efter dryga 30 år med bara Volvo så skall det bli spännande att få prova på något annat. Recensionerna ang Hyundai och ix35 ser ju mycket bra ut, så förhoppningsvis är det ett mycket gott koncept de levererar. Det är det som har fått mig att stå ut denna långa väntan.
mvh / Christian

60
Visst är den vacker? 8 mil gammal...
Bild
mvh / Christian