Annons
Annons

62
Den lilla skruven syns på bild nr 2 i Skäreläjans inlägg i den här tråden 2008-05-15. Skruven sitter intill styrpinnen i lamphusets "framkant".

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

63
Så här skrev jag själv igår kväll:
"Återstår förstås att se hur länge det dröjer innan fukten är tillbaka... "
Svaret kom redan idag: Fukten är tillbaka dagen efter. :shock:

Nu tänker jag inte göra mer åt saken på ett tag utan vänta tills det blir sommartemperaturer både dag och natt - för en teori jag har är att kylan på natten, som följs av solsken och värme direkt på baklyktorna, kan vara orsaken till fuktbildningen (fast då kan man ju undra varför det inte bildats fukt under dom två föregående vårarna).

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

65
Ja, garantin gäller ett år till. Frågan är bara om det kommer att vara kvar nån fukt när jag kommer till verkstan - för nu har det inte varit någon sol på hela dagen utan i stället regnat så smått sen i morse, och fukten i den ena baklyktan (blinkerdelen) är borta igen och har minskat i den andra... :o

/BengtB

66
Det skall det nog inte vara några bekymmer med, hoppas jag, Bengt! :D
Jag fick baklykteglasen utbytta, eftersom det var ett väl känt problem,
och de såg fina ut den dagen jag kom dit.
Glasen var beställningsvara, så jag fick vänta ett par veckor, men vad gjorde det... :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

67
Skäreläjan skrev: Glasen var beställningsvara, så jag fick vänta ett par veckor, men vad gjorde det... :D
-Har väl hänt att jag också varit på glasbanken och beställt.Och fått vänta ett par veckor. Men vad gjorde det... :D
(Förlåt :oops: )

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart