ingo.05 skrev:Webbis du som bor i Alingsås måste ju ha varit på Vårgårda trophy, året innan jag flyttade upp till Boden var jag där och ställde ut pärlan jag körde då.
Ingemar
FAktiskt så har jag inte de...

Ja har mest pratat om att komma iväg på sånt, men har aldrig fått tummen ur, men nu kommer jag ju ha en anledning..
Skäreläjan skrev:Swedefe skrev:Grym tråd!
S
Håller verkligen med dig, Swedefe...!
Och här sitter vi på första parkett...!

:wow: :wow: :dregla: :dregla:
Allt för att ni ska vara nöjda...
svarvare skrev:hur går det med luftburken o coca cola korken????
väntar med spänning om det funkar/stefan
Resultat kommer så fort jag får ut henne på vägen igen och kan ha lite koll på förbrukningen, men han snubben ifrån usa hade sänkt sin förbrukning från 1,2 ner till 1L/mil.. Så man har ju lite förväntningar..
opticrob skrev:
Försov du dig

Swedefe har hämtat popcorn och jag är inne var tionde minut....

:dregla:
Nix, jag har brååååkat med rampaset...

Blixtljusen fick för sig att inte funka, så jag fick riva igen och insåg att saker som folk ifrån usa har pillat i kan inte sätta kablar rätt helt enkelt...

Men problem löst IDAG!
S4nta skrev:Håller med föregående, grym tråd!!
Måste nog snart fylla på
...själv micklar man på sin höjd med att försöka byta dimljuslampor och borra in blixljus i extraljus och dimljus integrerat, så detta Webbis är grymt spännande att följa.

Då kanske vi får se fram emot en projekt-tråd till kanske?
USCH!

Men har man redan sabbat skylten, så varför inte forstätta..
Och neeeeej mina små kåta hyundaivänner!

8) Jag är inte sjuk, jag höll på så sent med rampen igår att jag orkade inte med datorn, men luuuugna, jag ska lugna eran törst efter piiiiiiiiiiiiiiics nu!

8)
UUUUUUUUUUUUUUUUUPDATE TIME!!!
Spenderade söndagen med diverse ärenden innan jag spänderade allt för många timmar på takrampen vilket resulterade i en utebliven uppdatering..

Så smäller mig själv på fingrarna för detta..!

Men iallafall, kom hem med detta, nytt kulskydd till dragkroken som frugan kom med och tyckte att jag skulle ha, varför inte tänkte jag, passar ju fint med resten av bilen..

Sedan dessa oranga glödlampor med glasfot är ett rent H*LVETE att hitta på en söndag, men till sist så...
Jag fick iallafall färdigt mina fjärrljus med bra resultat..
Som synes...
För att återgå till rampen... En del kablar blir det..
Fått knåpat ihop lite iallafall..
Test av p-ljus även här, funkar fiiiiiiiint.. 8)
Position bak..
Sedan så skulle jag ge mig på kontrolldosorna till blixtljusen, måste slimma dom lite får att få plats, så dags att pilla ner i småbitar..
Löda lite på styrkorten till blixtljusen så dom är låsta på den blinkfrekvens som jag vill ha hela tiden.. 8)
Packa in dom lite...
Hittade perfekt ställe för dom, hör inne..

Dom vart ju som gjorde för att ligga här inne...!
Sedan blev de dags att få in kablarna till blixtljusen, så lite krympslang med att par i och sedan in i rampen..
Efter lite mer meck så fick dom hamna i hållaren där stora kabeln ligger, är precis likadant på andra sidan..
Kaaaaaaaablar...
Kopplar för fuuuuuuuuullt!
Ååå, va bra tänkte jag, nu ÄNTLIGEN! Men neeeeeeeeeeeeej då!
Dags att riva...

Detta är anledningen till varför de inte blev någon uppdatering igår...
Och upptäcka att dom lagt kablarna fel i kretskortet, så vart det åtgärdat så mina blixtljus faktiskt funkar fiiiiiiiiiint igen.. 8)
Sedan så hoppade jag över att ta kort bara för att få ihop den!!!
Men fiiiin blev den! 8) Satans nöjd på jag säga..
Dags att förankra lite kablar som ska in i bilen också...
Är två kablar som ska in i bilen, en 5-edare och en 3-ledare, en på varje sida som synes då dom är förankrade likadant..
Hoppas detta väger upp för gårdagens miss...