Annons
Annons

2
Hej Ingo!

Tycker du att dom är fula? Jag vet faktiskt inte om går att ta bort men om dom en gång har kommit dit så vore det ju skam om dom inte gick att få bort, kan man tycka. Men det är klart, man vill ju ha taket intakt efter operationen 8)

Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

3
svartbjorn skrev:Hej Ingo!

Tycker du att dom är fula? Jag vet faktiskt inte om går att ta bort men om dom en gång har kommit dit så vore det ju skam om dom inte gick att få bort, kan man tycka. Men det är klart, man vill ju ha taket intakt efter operationen 8)

Mvh
Svartbjörn
Hej Svartbjörn.
Nej jag tycker inte att dom ärfula. Men jag har skaffat Hyundai extra bågar till railsen, för orginalet ansvarar dom inte för. Då tycker jag att det är tårta på tårta att ha dubbla.
MVH Ingo. :roll:

4
Ahh

Då är jag med. Jaa du, jag vet inte jag, men det är klart att det borde gå. Finns det inga skruvar nånstanns att börja med? Så snart du har löst det får du gärna frälsa oss övriga med några bilder, sånt gillas mycket!

Stort lycka till! 8)
Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

5
Jag skulle tro, att de går att skruva av. Skruvarna sitter dock så illa till, att man får ha en såndär liten vinklad mejsel:
Bild
och när dessa väl är loss, kanske det finns fler skruvar inne i fästet, men det vet jag inte säkert... :?
Jag tänker iallafall inte ta bort mina, fast det är ju givetvis en smaksak och fråga om funktion... :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Se där, där kan vi ha fått facit! Det är bara att dra fram bläckfiskmejseln Ingo å göra ett försök. Ska bli spännande att höra hur det går. Mina sitter där dom sitter.

Mvh
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

7
Hei.
Jeg har tatt av mine originale bøyler og satt på takstativ fra Thule (1050 N-kr.). Det er bare å vippe av plastdekslene bakerst på railsen, skru av takantennen og dra de rett av bakover. Plast-dekslene sitter i to klips på undersiden. Du kan stikke en skrutrekker forsiktig under dekslene i bakkant. Du må også trykke ned en liten plast-bit for å få dratt bøylene helt ut av railsen. Jeg har tatt mine av og på flere ganger. Du gjør det på 15 min etterhvert.
Med vennlig hilsen
Jørn

09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL

8
Jörn,
Du har inte några bilder på hur du gör eller hur det ser ut i de olika momenten?
Jag vill också ta av mina, men vill inte bända och bryta dagen efter jag har fått hem bilen och förstöra något.

/Olof
Jørn skrev:Hei.
Jeg har tatt av mine originale bøyler og satt på takstativ fra Thule (1050 N-kr.). Det er bare å vippe av plastdekslene bakerst på railsen, skru av takantennen og dra de rett av bakover. Plast-dekslene sitter i to klips på undersiden. Du kan stikke en skrutrekker forsiktig under dekslene i bakkant. Du må også trykke ned en liten plast-bit for å få dratt bøylene helt ut av railsen. Jeg har tatt mine av og på flere ganger. Du gjør det på 15 min etterhvert.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.

9
:D Är du hemma "Abbe" ?
De där 5555555555555555-minutrarna innan du ruttnade på kidsen
var väl på skoj?

Peroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

11
Ja, jag bara skojade om barnen, men man blir botad ganska fort.... :shock: :)

Jag har inga problem med bågarna, jag vill bara ta av dem, jag har andra bågar till takboxen.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.