Annons

Köp av nya Santa Fe

1
Går i tankarna att skaffa tjänstebil och funderar på Santa Fe med V6, bensinare med Exclusive-paket. Nån med erfarenhet av denna modell? Har provkört och tycker den verkade lite slö, men är väl kanske "bortskämd" med tanke på att jag kör BMW x5 4,4 idag. Hmmmm...funderar vidare. Erfarenheter tas tacksamt emot.
Annons

Diesel

2
Det är en bra tjänstebil med rekordlågt förmånsvärde. Välj hellre dieseln, även om du inte betalar bränslet själv. Den är mycket behagligare att köra med automat och du slipper stanna och tanka så ofta. Skatten slipper du ju ändå.
Ett tips: Behöver du inte absolut sju säten så välj fem. Sjusitsaren (som jag själv har och ångrar att jag tog) är ganska värdelös på många sätt. Sätena stjäl utrymme och går ändå inte att sitta vettigt i.
Sedan bör du vara medveten om att det är ganska mycket USA-stuk på de här bilarna - ifall du är väldigt frälst på funktionerna i "europabilar".

Sukken

3
Det är lockande, verkar vara mkt bil för pengarna (V6 med exclusive pkt, vinterhjul, sidesteps, metallic för 321000 kr). Förmånsvärdet verkar ok. Vad det gäller usa-kännslan så är jag väl lite van pga att min nuvarande bil är byggd i USA. Sen ärdet färgen??? Funderar på mörkblå med beige skinn, men kanske inte är det bästa med småbarn :-)

Får nog sova på saken.

4
Hej och mycket välkommen tillbaka till forumet, City69!
Kan rekommendera "bilarkivet"! Där finns mängder av bilder på GoSantor (inte alls konstigt att den kallas så) att dregla över!
Att den kanske känns lite "slö", må vara förlåtet; Bilen väger trots allt två ton - minst! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"