Annons

Hyundaier i Kina

1
Jag gjorde ett bungyjump till Kina, åkte i söndags 22.15 och kom hem idag onsdag 18.00. Kul kul...

Som tur var hann jag ta några bilder. Det formligen dräller av Hyundai Elantra som taxibilar i Beijing.
Bild
SUVar såg jag en del också. Jag såg SM, CM och Tuckar och det är bensin som gäller i Kina för personbilar. Jag trodde att de också körde med diesel som Korea, men så icke.
Bild
En Tuck med en del bling-bling
Bild
En Guinness hann vi svepa på det här plejset:
Bild
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
"Durty Nellis" stannade vid ett snapshot av muralmåleriet, antar jag...?

Verkar kunna ha vart ett ställe att skryta kring, om man svingat en bägare där!

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

3
Jo, men bilden är tagen inomhus i puben! Vi tog en Guinness som sagt och bytte lite låtar mellan våra telefoner.
Toyota Auris 1.8 HSD -13

4
"DURTY Nellies"...? Är det en kinesisk variant av "Dirty", tro... :? :? :? :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Har den senaste tiden kajkat runt lite i Asien. Avslutade med ett hastigt besök i Singapore för en koll på F1 tidsträning i fredags.
I manila såg jag några santor och alla var faktiskt Oceanvita.
Lyckades inte få någon bild på dem men fångade en Tucseon.
Finns inte så många bussar i Manila men däremot kryllar det av s.k Jeepneys. Dessa är ombyggda amerikanska jeepar från 2:a världskriget. Motorerna är importerade dieslar från Japan.
Man kan hoppa på dem varsom, även i farten. Kostar 8 pesos för de första fyra kilometerna, därefter 1 pesos per kilometer. Det är så lite i svenska pengar att det knappt går att räkna.

Bild på en Jeepney
Bild
Besök i Ferraributik i Singapore
Bild
En Tucson i Manila
Bild
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

6
Härligt Chirre! (undrade lite var du hade tatt vägen... :shock:. 0 inlägg på jättemånga dar... )
Toyota Auris 1.8 HSD -13

7
Ja du har rätt Classe. Men nu är det höst, så det är bara att ta nya tag och bli lite aktivare igen.

Mitt andra "jobb" här hemma har dessvärre gått från fritidsprojekt till nästan heltid, inte vad jag tänkt mig från början kanske.. och definitivt inte frugan:)
Från årsskiftet lutar det åt enskilt :wink:
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;