Annons

Pajj dörrlås

1
Häromdagen så skulle jag stänga höger passagerardörr.....blev något förvånad då inte dörren går i lås. Låset tar inte alls överhuvudtaget. Fick pröva alla möjliga varianter för jag var ju tvungen att få dörrjäkeln stängd eftersom jag skulle åka hem.

Till slut gick den i lås när jag tryckte in dörren och sedan låste med centrallåset.

Lämnade in bilen på service idag....svaret blev att låset totalpajjat. Till råga på allt så finns inte några delar att få tag på i Sverige utan måste beställas från Belgien :-(

Svagt att låset pajjar på en bil som bara är ett halvår och som inte ens gått 600 mil.

Någon annan som råkat ut för detta??

//Anders

Ps. Låset till bakluckan pajjade på min gamla Santa......men då var den tre år gammal när det hände.
Santa Fé 2.7 Comfort-7 2007
Santa Fé 2.4 GLS 2004......såld men saknad
Annons

2
Hej AndersSwe,

Tråkigt att du fick fel så tidigt på din bil. Det var ju nära att du hade åkt på stillestånd pga felet. Jag tycker också att det är svagt att det inte finns delar i Sverige. Lite vandalisering i form av inbrott borde kräva ett visst lagersaldo. Egentligen spelar det ju mindre roll var delarna finns, utan det vikitga är när verkstan har dem på plats.

Vad jag vet så är det ingen som har råkat ut för ditt problem. Däremot är det 2 ägare som har haft problem med dörrhandtagen när is har fastnat på utsidan mellan rörlig och fast del på handtaget och därmed fått problem att stänga och öppna dörrarna.

PS. Jag antar att du har ett 3-årigt "non-stop"-avtal med din bil. På B-stolpen ska det sitta ett telefonnummer man kan ringa till om/när problem uppstår. Jag har inte satt mig in i villkoren, men det är väl bara att ringa och få problemet fixat när/om det uppstår något.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision