Annons

Solen skiner!

1
Äntligen!

Det känns som om det har varit mulet i evigheter här i Stockholm. Huden bleknar för varje dag som går. Men så kom det lite sol idag! Otroligt! :D :D :D

Hur har ni det på andra ställen i Sverige?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

2
Ligger och lossar/läktrar cement på redden utanför Slite. Efter en blåsig vecka börjar det lugna ner sig lite, men det är bara tillfälligt.
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

3
Jo,solen visade sig i Stockholmstrakten i dag! Och det var länge sen.
Det var så det gnisslade om solskyddet i bilen då jag fällde ner det.

Nån dag strax före nyår måste det ha varit 18 lager mulet, för gatubelysningen på vår lokala slinga slocknade aldrig.

Stökigt på sjön lär det ha varit? Nån sa att de haft ett helsike i Helsingfors bl.a? Och mer än en bekant som gjort sig en kryssning vittnade om att det var sjösjuka som gällde för hela slanten.

Märkvärdigt tyst om det i rapporterna tycker jag?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
Sol, ja? Här är som vanligt - d v s strålande solsken och 20 grader varmt! 8) 8) :oops:
Nå, om sanningen skall fram, så lyser solen enbart med sin frånvaro här i Väst (!), och det håller sig just nu omkring fem grader varmt...
Regnar gör det idag, så det är inget uteväder direkt. :(
Däremot var det lite sol i förrgår, så man vet ju iallafall att den är kvar!
Så nu längtar vi till våren och sommaren! Håll ut, go´vänner! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Här i den norra landsänden så har det äntligen snöat en skvätt idag. Fort övergick det dock i halvregn. Länge sedan jag såg solen dock. Tyvärr är vintern ännu så länge inte särskilt imponerandes. Det enda santan får kämpa mot är fläckvis halka. Säsongen för oss winter lovers blir kortare och kortare år från år. Jag vet inte hur långt man ska flytta för å få sig vinter :?:

Det är väl kustklimatet som gäckar kan jag tro, eller vad säger västkustborna...?

Morsning
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

6
Solen skiner i Stockholm idag, tog just denna bilden från min hyttventil.
Bild
Liljeholmsbron förut.
Mina fordon:
Volvo S70
Yamaha R1 -2011

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

7
:D Kanske inte en av de vackrare vyerna av "eken",
men tjusigt foto ändå Chirre. Och en bro fick du med!
Nästan dispens till "brotemat", :shock:

8
Chirre skrev:Solen skiner i Stockholm idag, tog just denna bilden från min hyttventil.
Bild
Liljeholmsbron förut.
Tittade till kajen vid Cementa i afton: Ingen Chirre, ingen Sunnanvik, inget kaffe. :cry:
Var i kvarteret i dag för att tjäna mitt levebröd.Anrika Beckers lämnar Liljeholmen och flyttar in i fräscha lokaler i Hammarby sjöstad. Ganska nära Globen och det var faktiskt lite högre frekvens på "limmosar" i dag.

P.S Joppe: Har inte glömt dig.

10
Ute fotograferar för temat idag. 31,8 grader i solen men på "kallsidan" bara 6,6. Mys att att sita i lä och fika.. :!:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

11
opticrob skrev:Ute fotograferar för temat idag. 31,8 grader i solen men på "kallsidan" bara 6,6. Mys att att sita i lä och fika.. :!:
-Men det kan väl ändå inte slå en 87-90Celsius i bastun?
Sedan en kall "pivo" i relaxen iklädd en frotte´-badrock och blickandes ut över ett vintrigt hav/landskap! :D :D :D

12
petroff skrev:
Chirre skrev:Solen skiner i Stockholm idag, tog just denna bilden från min hyttventil.
Liljeholmsbron förut.
Tittade till kajen vid Cementa i afton: Ingen Chirre, ingen Sunnanvik, inget kaffe. :cry:
Var i kvarteret i dag för att tjäna mitt levebröd.Anrika Beckers lämnar Liljeholmen och flyttar in i fräscha lokaler i Hammarby sjöstad. Ganska nära Globen och det var faktiskt lite högre frekvens på "limmosar" i dag.

P.S Joppe: Har inte glömt dig.
Nej Petroff, har just varit uppe i Bottenviken och brytit lite is. Körde tom fast så jag fick snällt be om lite hjälp.
Men solen sken från klar himmel som synes:
Bild
Men ta och PMa ditt nummer så plingar jag nästa gång, fast nu verkar det ta ett tag innan vi kommer till Sthlm igen.
Mina fordon:
Volvo S70
Yamaha R1 -2011

15
Chirre skrev: Men ta och PMa ditt nummer så plingar jag nästa gång, fast nu verkar det ta ett tag innan vi kommer till Sthlm igen.
Vill du ha nuffrorna till nallen?
Inget hemligt: 070-467 21 29