Anders Andersson skrev:Hej Danne. Vad har du för erfarenheter av bilen som sådan ? Bränsleförbrukning , fel , brister. Vore bra att höra från en ägare ..MVH Anders
Tack för det classeclas kunde väl inte tro annat än lockup....MVH Anders
Jag delar gärna med mig av erfarenheter!:) Kan ju börja med bränsleförbrukningen och den varierar faktiskt en hel del vilket antagligen har att göra med en massa saker men normalt ligger det väll runt 0.78-0.82 enligt färddatorn dvs ca 0.85l/mil per tankning. helt beroende på hur hårt man kör självklart går säkert o köra snålare än så! detta med sommardäck.
Till problemen då. Haft en del strul med mystiskt dunk pga av att det saknades något fäste lr liknande till dragkroken men det vart åtgärdat. Förra sommaren lyckades vi få in en sten som låg i kläm i bromsoket vilket resulterade i att det lät som man körde med ut slitna bromsbelägg i låga farter även om man inte bromsa och det kunde komma plötsligt för att sedan försvinna. åkte in med bilen dom rev broms o allt och löste problemet. sen senast så har vi haft problem med ACn som de bytte kylvätska i då den gamla va "smutsig" och ACn va relativt ineffektiv och känns som att problemet är tillbaks 2 veckor senare... blir nog kanske ett nytt besök hos Hyundai ÅF...
Och bilen rent allmänt tycker jag är hur go som helst går bra på vägen inga problem att sitta långa stunder etc funkar bra på ren is / blötsnö där måste man säga att 4wd och esp'n funkar riktigt bra.
Brister skulle då vara motorn som det inte skulle gjort något om den haft 20-30hk till.... Drömmer sig iväg till att ha en diesel 6a istället för 4an men då kommer genast mer förbrukning där till...
Även den inbyggda stereon är väll kanske inte vad man förväntar sig av 5500kr stereo eller vad den kostade men den gör vad den ska och inget mer...
annars riktigt nöjd med bilen hoppas du blir lika nöjd om du byter till CM!