Annons

Varning för statens inkasserare !!

1
Trägselskatt?

För att få bort bilar ur innerstan (Sthlm) har staten satt upp biltullar på många ställen. Själv skulle jag inte in i stan alls utan skulle norrut.

Men på ett ställe har dom varit smartare är så. Det är vid Norrtull. Där håller dom på med vägarbeten och har byggt en tillfällig väg runt. Skyltat med "Tillfällig väg". Inte mycket, som en stor rondell, bara. Men där har dom "råkat" få upp 2 kontroller med kanske 50 m emellan. En in, och en ut igen.

I mitt fall var jag tvingad in i "kontrollerat område" under 12 (tolv) sekunder enligt deras egen logg. Visserligen kostade det mig inte mer än 20 kr. Men andra tider kostar det mer. Och hur många bilar passerar inte där varje dag? Jag har skrivt till Skatteverket flera gånger och bestridit det orimliga att tvinga in bilar där, och sedan kräva betalt för det.

Hur som helst. De 20 Kr klarar jag mig utan. Men jag har satt en kansliarbetare i arbete flera gånger med att skriva personliga brev till mig. Jag har kostat dom arbete och frimärke, för dom kan inte maila tillbaka.

Jag känner mig nöjd ändå. För de tjugo kronorna jag skickade in har dom gjort slut på flera gånger om nu.

Ni andra som åkt den vägen också. Sätt dom på Skattekontoret i arbete ni också.

Håkan i Eskilstuna
Har en Tucson -05 2,7L V6 aut. Exclusive ESP
Annons

2
:D Bravo Håkan. Tänk om fler hade kurage och ork att hävda sin rätt.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
:shock: Och de som följer debatten har säkert läst att man via konsulter(såklart) fått reda på att det uppstår köer och trafikproblem även UTANFÖR tullarna? Detta hade man inte en aaaning om!?
160 platser hittade konsulterna(som givetvis cyklade) runt om i Stockholm,där belastningen tidvis var högre än vad vägnätet klarade av.

Hälften av dessa hade jag kunnat peka ut i ett mail som tagit mig max
nån timme att plita ner.

Vad jag förstår beror stöket vid Norrtull på att man håller på med en järnvägstunnel.Säkert nödvändigt sett ur infrastruktur.Men får den hjulbundna trafiken någon kompensation för att man tar körbanor i anspråk?Förlänger körtid med åtskilliga minuter? Icket.Näpp!
Vägnätet tillhör tydligen "allemansrätten" och vi som pröjsar skatt på
fordon och drivmedel står för notan.

Får jag låna några djävlar av dig Nimbusen?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

7
Stahl skrev:"...men mamma, pappa var inte konsul.. han var konsult, han gjorde inte ett ärligt handtag i hela sitt liv..."

:wink:
Stahl
:lol: :lol: :lol: :lol: :2lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

8
Stahl skrev:"...men mamma, pappa var inte konsul.. han var konsult, han gjorde inte ett ärligt handtag i hela sitt liv..."

:wink:
Stahl
Kommer ni ihåg vilken film ?? Morrhår och ärtor !! (Joppe, barnskådis ?..)
"Joppe"