Annons
Annons

2
välkommen hit till forumet...

Jag bestämde mig efter att jag kört en bit efter vägen..
just därför att man sitter så pass högt upp och får bättre koll på medtrafikanterna.
samt kändes säkrare efter vägen.
den förra santan va en 07a med 2.2crdi A5

He he.. kom just på det att jag frågade ungarna (3 och 7år) också om de tyckte vi skulle köpa en santa.
Det blev inte några protester direkt.. ;)
Vi har den dock bara som familjebil.

Med alla tycker ju olikt :D
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

3
Jag har barn osså.
3st , så jag lutar ju lite åt Santan,,,men gillade verkligen 4wd på outbacken, men santan e ju lite större :)

fast det här är ju halva nöjet, att prova o snacka osv innan man byter.

Kör V70 nu, men efter den här vintern ska jag alltid köra 4wd, man kan lugnt säga att vi har haft problem i vinter :)

4
Hej Snowsoul och mycket välkommen till Forumet! :D :D
Kollade av en händelse en Subaru för ett par år sedan - inte för att jag tänkte byta - men den verkade mycket "billigare" i inredning och finish.
Fyrhjulsdriften är säkert bra, men man vill ju gärna åka riktigt bekvämt också! :wink: :wink:
Sedan en annan sak som flera har lagt märke till förr: Påfallande många går från V70 till Santa Fe...! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Skäreläjan skrev: Påfallande många går från V70 till Santa Fe...! :D :D
Nä hä!! (Nämen medar du det) :oops:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

6
Jag såg att Santa Fe:n var ungeför lika bred i baksätet som V70:n jag har.

Ska ta med frugan till helgen så får hon osså provköra båda bilarna.

Santan e ju billigare iaf.

7
snowsoul skrev:Jag såg att Santa Fe:n var ungeför lika bred i baksätet som V70:n jag har.

Ska ta med frugan till helgen så får hon osså provköra båda bilarna.

Santan e ju billigare iaf.
Hejåvälkommen! :D :D

Sen är det mkt bättre benutrymme i baksätet i CM jämfört med V70. När jag, som är lång, provsatt en V70 hade det knappt gått att knöka in ett marsvin i benutrymmet där bak, så trångt var det! :shock:

Mkt space i bagageutrymmet på V70 men mkt sämre i baksätet. V70 är konstigt "förpackad" helt enkelt.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
snowsoul skrev: Ska ta med frugan till helgen så får hon osså provköra båda bilarna.
Då kan vi nog redan nu börja säga grattis till Santan...! :D :D :D :D
Och som Classe säger - utrymmet i baksätet är svårslaget! 8) :!:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Hehe jaa kanske det :)

Helsike vad man lär sig saker här,,har läst igenom varje tråd (är hemma med barnen som e sjuka)...

Mycket kunskap och intresse i det här forumet :)

10
En annan fråga.

På Hyundai skulle dom ha 16000 för vinterdäck och lättmetallfälg.
Borde jag inte komma undan billigare om jag köper vinterdäcken nån annanstans, och har ni nå tips på vilka däck o fälg som passar,, är det speciella däck för 4wd,, dumma frågor kanske, men jag måste få fråga :)

12
Hejsan och vlkommen till forumet själv hade jag en Suzuki vitara XL7 men när jag satte mig och provkörde Santan så upplevde jag mer personbilskänsla så nu är jag inne på min andra santa
Kör en Santa Fe 2,2 Diesel 2008 Campar året runt

13
Subarun har helt klart bättre 4wd än vad santan har... MEN rent ur ta sig fram i familjebils synpunkt har jag inget o klaga på angående satans 4wd! Gör precis det den ska! UTAN problem!

Och håller med läjan... Subaru känns riktigt jävla plastiga och billiga inuti! Även om Hyundai inte är i världsklass så är dom iaf bra mycket bättre! Men tror båda är bra bilar! Är nog bara smaksak som avgör! Även om jag skulle säga Hyundai!
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

Re: Santa fe 2010 eller subaru outback 2010

14
snowsoul skrev:Hej!


Eftersom det här är ett Hyundai forum tänkte jag fråga er , varför jag ska köpa en Santa Fe istället :)

/Snowy
Hej.
Eftersom jag inte har kört en Subaru Outback kan jag inte jämnställa bilarna, men jag kan berätta hur och varför det blev en Santa.
När vi flyttade från Norge sålde vi efter hand en LandCruiser och en Toyota 4Runner. Jag tänkte på ny LandCruiser, eftersom priset i Sverige inte är som i Norge. Gjorde en research på SUV: vikt =>2.000 kg, släp >2.000 kg, Inte skulle den kännas stel på vägen, och samtidig högbent. Baksätet måste ha bra plats för benen och lastutrymmet måste vare bra.
Vi provkörde Santan två gånger, andra gången samtidigt med LandCruiseren. Det var ingen tvekan!

Nu har Santan blivit 2 år. Mätaren står på 4.500 mil. Av det 1.500 med husvagn. Problemfritt och mycket trevligt har vårt förhållande varit! Nästa bil blir en Hyundai – om 10-15 år :-)