Annons

ny bil

1
Hej
Nu har jag beställt en ny bil. :D
Jag provkörde många andra märken, subaru, mazda mm,....men det blev en santa fe, igen.
Jag blev helt såld när jag provkörde nya santa fen.

Var till firman idag och skrev på och betalade. Ska få den nästa vecka då de monterat allt som ska på.

Jag hade spenderbyxorna på mej idag så det blev både en båge med extraljus och en dekorplåt till bakre kofångaren. :D
Är det någon som har en sån som kan skicka en bild på hur det ser ut?
Jag tror det är snyggt. Min bil är vit.
Det är den tredje santan jag äger. Jag är insnöad på santa fe tydligen.

Ha det gott allihopa. Och ni som inte ännu provat nya santa fe dieseln: gör det!

Lena
Annons

2
Grattis till nya bilen.
frugan säger att det blir så dyrt om jag åker och provkör :wink:
Gun metal exlusive 07
960 Turbo
Alfa GTV2000 med sexa
Suzuki RMX250-K
Knaus Royale 560 UF -08

3
Grattis Leha till nya Santan! :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Grattis till nya bilen! Vita CM modell 10 är kanonsnygga. Det vita kontrasterar bra mot tex dimljusdetaljerna. Jag har en dekorplåt i rf stål på kofångaren bak. Ska ta en bild närhelst det slutar regna...

Sen får du berätta om skillnaderna mellan nya o gamla CM. Det är inte bara motor o vxllåda som är helt omarbetade.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

7
har för mig dte är 100 eller 200 mil inkörning innan du bör hänga på nått efter bilen.
Leha skrev:Tack tack!
Nu en väsentlig fråga: Kan jag koppla på släp på 1500kg och dra med ny bil från dag1? :roll:
Lena
kör volvo v70 n 2,4t

8
Leha skrev:Tack tack!
Nu en väsentlig fråga: Kan jag koppla på släp på 1500kg och dra med ny bil från dag1? :roll:
Lena
Jag är tveksam. Har du kollat i manualen om det står ngt där?
Toyota Auris 1.8 HSD -13

9
På farsan nya subaru så var det 100 mil. men kanske annorlunda me santa fen.

Står det inte manualen kanske jag kan luska imorrn om nån vill.

Stora dagen imorrn för mer info komemr imorrn.
kör volvo v70 n 2,4t

10
Tack för alla engagerade svar. Den dekorplåten var ju snygg, men jag har handlat en som sitter längre ner bakom dragkroken liksom. Det var olika nr på om det var med eller utan drag så att säga. Jag kan skicka bild när jag får bilen om någon är intresserad.

Jag har kollat lite med olika hur det är med inkörning och de flesta påstår att det är ok att dra från dag 1. Jag kollade dock i instruktionsboken till min "gamla" santa eftersom jag inte fått den nya ännu och där står det faktiskt 100 mil. Jag ringde då till återförsäljaren och läste upp och han hade då så passande besök av någon snubbe från Hyundai som sa att det står så fortfarande men i princip kunde man strunta i det. Men om jag ville så kunde jag vänta med att hämta ut nya bilen till efter helgen om jag behöver dra med den gamla. Det är ju så att det är hopptävling just denna helg och två ponnyer ska med. :)
Jag tror nog att jag ska följa instruktionsboken för om något händer så kanhäda de hänvisar till den, vem vet. :roll:

Lite roliga skillnader förutom motor och växellåda är ipod och usb uttagen och start/stopp knappen. Finns även en eco-knapp på min som nog är en modellår 2011 som stryper motoreffekten något för att spara bränsle.
En sak de snålat in på är reservhjulet som inte är ett riktigt på alu.fälg som tidigare. Stereon är det bättre ljud i, men fortfarande lyser xenonljusen med sin frånvaro. :D
Backsensorer är standard och backkamera på exclusivemodellen.
Jag hör av mej och berättar vidare då jag fått bilen, om det nu blir torsdag eller söndag får vi se.

Lena

11
Leha skrev:Tack för alla engagerade svar. Den dekorplåten var ju snygg, men jag har handlat en som sitter längre ner bakom dragkroken liksom. Det var olika nr på om det var med eller utan drag så att säga. Jag kan skicka bild när jag får bilen om någon är intresserad.
Lena
Det kanske är en liknande Vegard´s du menar...?
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=23026
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

12
Grattis till nya santan Leha!! ;) ;) ;) ;)

Det där med reservhjulet är riktigt uselt och det har jag påpekat flera ggr..
Snålt att dra in på några hundringar, för skithjulet som hänger där är säkert inte gratis heller.. :(
nå väl!! 99% felfritt är inte så illa.. ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

14
Martin.n skrev:
ClasseClas skrev: ...

Classe... dags att tvätta!!!! ;)
Yes, I know. Har varit på landet. Efter 50 meters körning så är bilen skitig igen. Kan du inte öppna en rekondfilial i Sollentuna å tvätta bilen åt mig? :D :D :wink:
Toyota Auris 1.8 HSD -13