Hej!
Har lite elektriska problem som någon kanske varit med om och kanske har en lösning. Har kollat säkringarna men lyckades inte tyda vad som är vad utifrån de engelska namnen.
1. Förr när jag låste bilen med "låsdosan" brukade sidoblinkersen blinka. Nu är det inte så. Någon som vet varför? Lösning? Kan det vara en säkring? Isåfall vilken?
2. Ringen av plast som är runt nyckelhålet, alltså där man stoppar i nyckeln för att starta bilen brukade lysa grönt. Nu gör den inte det. Någon som vet varför? Lösning? Kan de vara en säkring? Isåfall vilken?
3. Den där lilla luckan där man kan läsa vilka säkringar som är vilka, någon som vet vart man kan hitta en beskrivning som går att förstå?
Tack på förhand.
Santa Fe 04 Excl. 2.4
Annons
2
Hej callista.
Skriver mest för att du ska veta att vi läser om dina problem.
Har ingen patentlösning åt dig.Säkring? Kanske....
Det här har du säkert redan kollat men:
Då bilen inte svarar med en "blink"då den låses, kan det bero på att nån givare inte gett klartecken.
Felet kan vara elektroniskt eller mekaniskt. Pröva att öppna allt som går att öppna.Glöm inte glasrutan i bakluckan.Den är också larmad.
(Hur det är med motorhuven vet jag inte? Aldrig tänkt på det förrän nu,hmm)
Stäng sedan rubbet.Får du ingen blink då du prövar att låsa så kolla om det går att öppna nån dörr(eller bakruta).
Som sagt, enkel check du säkert redan provat men om allt gått i lås så kan man i alla fall utesluta mekaniskt fel.
Petroff
Har ingen patentlösning åt dig.Säkring? Kanske....
Det här har du säkert redan kollat men:
Då bilen inte svarar med en "blink"då den låses, kan det bero på att nån givare inte gett klartecken.
Felet kan vara elektroniskt eller mekaniskt. Pröva att öppna allt som går att öppna.Glöm inte glasrutan i bakluckan.Den är också larmad.
(Hur det är med motorhuven vet jag inte? Aldrig tänkt på det förrän nu,hmm)
Stäng sedan rubbet.Får du ingen blink då du prövar att låsa så kolla om det går att öppna nån dörr(eller bakruta).
Som sagt, enkel check du säkert redan provat men om allt gått i lås så kan man i alla fall utesluta mekaniskt fel.
Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
4
Tjenixen!petroff skrev:Hej callista.
Petroff
Tack för ditt svar Petroff...Jag har iaf efter en massa svärande löst problemet. Det var en säkring som krångla....För alla ovannämnda problem. Det visade sig vara fel på en säkring.. på tablån stod det "Roof", vilket jag anser lite märkligt att det även skulle gälla larmblinkersen m.m..
Säkringen "Roof" var inte heller trasig.. så jag fick testa mig fram vilket var jädrans jobbigt....Jag drog ut säkringen som "inte" var trasig och satte dit en sprillans ny...
men nu vet ni iaf...
Tack ännu en gång=)