Hålelr inte me där, ger folk faskien i o spinna så blir det inte helelr blank polerat, Samnt att när det är så halt då sanas det väldigt fort vid dom stoppljusen eller saltas.
som sagt beror helt o hållet på körstil, har kört bmw 325 170 hk på friktions däck en vinter. utan problem.
Då är jag lantmänniska, så har sett många hala vägar, där man gått upp mitt på vägan oså åker man kana ner igen, det var spännande o åka till jobbet då hehe.
men som sagt vissa kan inte köra bil o sak stanna hemma.
Det lilla som dubben gör är ju en del, men jag tycker det är klent ska vara rallydubb då fräser man på bra.
Lenn98 skrev:Det är tack vare vi som kör dubbat som andra kan köra dubbfritt.
Skulle man bara köra med dubbfritt skulle poleringseffekten bara öka och öka, vilket innebär att speciellt vid trafikljus skulle det bli så halt att man inte kom fram över huvud taget, därför måste det till dubbdäck som river sönder den uppolerade isen. Det övervägade antalet bilar är ju 2-hjulsdrivna och har betydligt svårare att få något fäste om det blir för polerat.
Vi som åker 4-hjulsdrivet tänker inte på detta eftersom vi har alltid fäste hur underlaget än ser ut
//Lennart